رییس سازمان راهداری : جرایم رانندگی باید 100 درصد افزایش ‌یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: به دنبال افزایش قیمت جرائم رانندگی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ داود کشاورزیان امروز در نشست خبری‌ با تأکید بر اینکه اعمال قانون بیشترین نقش را در کاهش سوانح رانندگی‌ دارد، گفت: تا زمانی که جریمه‌ها تأثیرگذار نباشد در اصلاح رفتار رانندگان خاطی تاثیری نخواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: به دنبال افزایش قیمت جرائم رانندگی هستیم و با توجه به نرخ تورم، باید نرخ جرائم 100 درصد افزایش می‌یافت که برخی کمیسیون ‌های مجلس شورای اسلامی موافقت نکردند.

کشا‌ورزیان گفت: باید با جدیت مانع رانندگی کاربران پرخطر شویم، گفت: نرخ جریمه‌ها باید تشدید شود اما تا پایان سال جاری نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به طور منظم برگزار می‌شود، گفت: حدود یک سال پیش به مجلس پیشنهاد کردیم کمیسیون ایمنی راه‌ها به شورای عالی حمل و نقل در همه مدل‌های حمل و نقلی تبدیل شود که در کمیسیون عمران مجلس به تصویب نرسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارد اشت: ارتقای ایمنی جاده‌ها در دستور کار سازمان راهداری است و احیای خط‌کشی جاده‌ها، اصلاح شانه خاکی، اصلاح تقاطع‌ها و اصلاح دوربرگردان‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود : البته به موجب قانون تخلفات رانندگی، در تصادفات، غیر از خطای انسانی تقصیر خودرو و جاده نیز در نظر گرفته می شود و پلیس به عنوان کارشناس رسمی دادگستری عوامل تاثیرگذار را معرفی‌ می کند.

401401

کد خبر: 533628

وب گردی

وب گردی