پیگیری پرداخت بدهی سال گذشته سازمان صدا و سیما به فوتبال کشور

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال و مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد بدهی صدا و سیما به باشگاه ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نامه‌ای به دکتر سرافراز ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سازمان لیگ، متن این نامه به شرح زیر است:
پیرو مکاتبات متعدد و تماس‌های مکرر و درخواست‌های مستمر باشگاه‌ها و قاطبه جامعه فوتبال برای دریافت حقوق قانونی و حقه فوتبال از بابت ضبط و پخش مسابقات فوتبال موارد زیر به استحضار می رساند.

بنابر الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC و فدراسیون بین‌المللی فوتبال FIFA کلیه رسانه‌هایی که اقدام به ضبط و پخش مسابقات فوتبال می‌نمایند موظف به کسب موافقت از فدراسیون‌ها و سازمان لیگ بوده و این امر منوط به توافق فی مایبن و پرداخت حق ضبط و پخش مسابقات فوتبال است.

بنا به نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر کس مالک کسب و کار خویش و احترام به مالکیت امری موکد و قانونی است از آنجا که رویدادهای ورزش به عنوان محصول فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال به عنوان متولی امر فوتبال سازماندهی می شود لذا کسب اجازه و توافق با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال به نمایندگی از جامعه فوتبال امری قانونی و الزامی است و در چند سال گذشته نیز توسط آن سازمان محترم رعایت شده است.

3- در سال گذشته جهت فصل ورزشی 93-94 ،پس از مذاکرات و با رایزنی معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور و همچنین توافق وزیر محترم کشور، وزیر محترم وزارت وزرش و جوانان و ریاست محترم وقت سازمان صدا وسیما مقرر شد با افزایش 30% به رقم قراداد فی مابین مربوط به سال 92 حق ضبط و پخش فصل 93-94 در اختیار آن سازمان قرار گیرد.
4- فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال ایران و باشگاه های فوتبال نهایت همکاری و همراهی را با آن سازمان به عمل آوردند و با تلاش آن سازمان محترم مسابقات به صورت مستقیم و غیر مستقیم ضبط و پخش گردید و ده ها برنامه تولیدی دیگر دراین رابطه تولید و عملا پربیننده ترین و فراگیرترین برنامه صدا وسیما به این شکل محقق شد.

5- علیرغم قرارداد منعقده آن سازمان از پرداخت حقوق حقه و قانونی و تعهد شده فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها به مبلغ 225/000/000/000 ریال معادل دویست و بیست و پنج میلیارد ریال استنکاف ورزید و جامعه فوتبال را با بحرانی بزرگ روبرو ساخته است.
6- مصرانه استدعا دارد با توجه به گذشت حدود شش ماه از پایان فصل 94/93 دستور فرمایند نسبت به پاسخگویی و تعیین تکلیف فوری و پرداخت این وجه و تعهد سازمانی اقدام عاجل نمایند.

7- لازم به ذکر است دهها مکاتبه رسمی و دهها تماس تلفنی برای پاسخگویی و حتی جلسه حضوری با حضرتعالی بدون پاسخ سپری شده که استدعا دارد بذل محبت فرموده و نسبت به اقدام عاجل و پاسخ فوری دستور لازم صادر تا این فدراسیون در مقطع فعلی نتیجه امر را استحصال و ضرورت دیگر اقدامات حقوقی فراهم نیاید.

از بذل عنایت و مرحمت سازنده و اقدام اساسی حضرتعالی سپاسگزاریم.

لازم به ذکر است؛ رونوشت نامه فوق به دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، رضا حسنی خو مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان و معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور نیز ارسال شده است.

602/604

604

کد خبر: 533726

وب گردی

وب گردی