تیغ زدن وزیر سابق بهداشت در یکی از خیابان‌های تهران

وزیر سابق بهداشت که در چند ماه آخر دولت دهم سکان سلامت مردم را در دست داشت صبح امروز در یکی از خیابان‌های تهران توسط تعدادی کلاهبردار تیغ زده شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، محمدحسن طریقت منفرد که چشم پزشک است و در دولت دهم به مدت چند ماه وزیر بهداشت بود، پرده از نوعی اخاذی در خیابان‌های تهران برداشت که باعث تاخیرش شده بود.

طریقت منفرد درباره اخاذی و به گفته خویش تیغی که در روز صبح سه‌شنبه 5 آبان مواجه شد گفت : صبح براساس قراری که باید در خبرگزاری حضور می‌یافتم سعی داشتم زودتر بیاییم که حادثه‌ای برای یکی از اعضای خانواده‌ام رخ داد؛ بنابراین پس از رفع و رجوع آن رخداد، سریع به قصد خبرگزاری آمدم که در حوالی قلهک در خیابان شریعتی با یک اخاذی مواجه شدم که بعد از تیغ زده شدن متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته است.

وزیر سابق بهداشت افزود : در حین رانندگی بودم که فردی از جلوی خودرو من عبور کرد ولی به سرعت یک چرخش کرد و با دستش به آینه بغل خودرو زد و آینه هم کمی به سمت شیشه برگشت، بنابراین با توجه به اینکه از این برخوردهای جزئی در ترافیک‌های تهران زیاد رخ می‌دهد، به راه خودم ادامه دادم تا اینکه پس از عبور از چند چهارراه خودروی به کنارم آمد . فرد راننده گفت: «آقا شماکه به آن عابر زدی،چرا نا ایستادی تاببینی چه اتفاقی برایش رخ داده است» متعاقباً من هم همان توضیح دادم که این برخوردهای ساده در خیابان‌های تهران اجتناب‌ناپذیر است.

او ادامه داد: در همین حین یک باره همان فرد عابر به همراه دو نفر دیگر با خودوریی به من نزدیک شدند و از من خواستند که پیگیر ضربه‌ای که به دست دوستشان خورده بود، شوم . در همین حین یکی از افرادشان داخل خودروام شد. با مواجه شدن با این صحنه و با توجه به حادثه صبح زود برای یکی از اعضای خانواده و همچنین عجله داشتن برای رسیدن به خبرگزاری، به آنها گفتم که فرد مصدوم را به بیمارستان ببرم؛ حتی دست فرد به اصطلاح مصدوم را هم معاینه کردم که به محض دست زدن، گفت که درد دارد؛ بنابراین پیشنهاد دادم که به بیمارستان محل فعالیتم برویم ولی بهانه آوردند که طرح ترافیک ندارند.

طریقت ادامه داد: به آنها گفتم شما بروید و هر کجا مایل هستید درمان کنید و من نیز هزینه‌ها را متقبل می‌شوم. آنها بیمارستانی را پیشنهاد کردند که نزدیک به محل حضورمان نبود؛ در نهایت و پس از کش و قوس فراوان و با توجه به عجله‌ای که داشتم، آنها از خودروام بیرون رفتند ولی گفتند که حداقل پول عکسبرداری را به آنها بدهم و با توجه به اینکه دقیق نمی‌دانستم مبلغ آن چقدر می‌شود پرسیدم که هزینه‌اش هر چقدر شود بنده برایتان واریز می‌کنم ولی آنها مصر بودند که پول را نقدی دریافت کنند.

در نهایت دست به جیب شدم و یک تراول 50 هزار تومانی به آنان دادم ولی از بخت بد من وقتی دست به جیب شده بودم، چند تراول 50 هزار تومانی درآمده بود و آنها نیز این مبالغ را دیده بودند، بار دیگر اصرار کردند که پول بیشتری به آنها بدهم، در نهایت سه تراول 50 هزار تومانی به همراه چند عدد 10 هزار تومانی که در حدود 170 تا 180 هزار تومان شد به آنها دادم و آنها نیز رفتند.

طریقت منفرد در ادامه گفت: وقتی این افراد رفتند به رفتار آنان از نوع برخوردشان با آینه خودروام تا رسیدنشان به بنده، و وارد شدن در داخل خودرو و در نهایت روش پول گرفتن‌شان متوجه شدم در دام یک اخاذی افتاده‌ام . با توجه به پزشک بودنم و تجربه‌ای که از سن و سالم می‌گذرد، به حال مردم که احتمالاً گرفتار این دام و اخاذی می‌شوند غُصه خوردم. البته شنیده بودم که برخی‌ به همین بهانه‌ها خود را در محلات مُرفّه و جلوی خودروی افراد می‌اندازند و چون آنها نیز عجله دارند با پرداخت مبلغی رضایت‌شان را کسب می‌کنند ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم خودم مورد چنین اخاذی قرار گیرم.

وزیر سابق بهداشت در نهایت با ارتباطی که با پلیس تهران بزرگ گرفت این ماجرای اخاذی را اعلام کرد که نکته جالب نیز این بود که فرد پشت خط تلفن نیز چنین اخاذی‌های را تایید و قول پیگیری و پاکسازی منطقه‌ای که این حادثه رخ داده است را به طریقت منفرد اعلام کرد.

20106

کد خبر: 533879

وب گردی

وب گردی