شورای عالی ترافیک طرح LEZ را برای اجرا تصویب کرد

طرح کاهش با حضور وزیر کشور و شهردار تهران در جلسه پنجم آبان ١٣٩٤ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور برای اجرا مصوب شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ دکتر وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اعلام این خبر گفت: در جلسه دیروز شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور که با حضور وزیر کشور، شهردار تهران و فرمانده پلیس راهور و نمایندگان سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، کلیات طرح کاهش برای اجرا در تهران تصویب شد و سازوکار اجرایی آن به زودی اعلام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در این جلسه معاون سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان سایر نهادهای اجرایی هم حضور داشتند و از اجرای این طرح برای کاهش آلودگی هوا حمایت کردند، گفت: این طرح به همت کارشناسان و متخصصان شرکت کنترل کیفیت هوا آماده و پیشنهاد داده شد اما تصویب نهایی مرهون تلاش و همراهی شهردار تهران، وزیر کشور، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس است و همه آنها با دغدغه کاهش آلودگی هوا اجرای این طرح را نهایی و تصویب کردند.

او گفت: شهروندان تنها نتیجه نهایی تصویب یک طرح را می شنوند اما به آنها اطمینان می دهیم که تصویب طرح کاهش پس از جلسات سنگین کارشناسی متعدد و تشریح ابعاد تخصصی ممکن شده است و در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هم حاضران بر کارآمدی این طرح برای کاهش آلودگی هوا اتفاق نظر داشتند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه اجرای این طرح حجم قابل توجهی از آلاینده های هوا ناشی از احتراق خودروهای آلاینده را در تهران کاهش می دهد، ادامه داد: در عین حال همه خودروهایی که موفق به دریافت برگه معاینه فنی می شوند، امکان تردد در محدوده مرکزی تهران به جز محدوده طرح ترافیک خواهند داشت و اجرای این طرح اختلالی در زندگی روزمره مردم ایجاد نمی‌کند و در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گفته حسینی ورود به محدوده طرح ترافیک کماکان مثل سابق نیازمند مجوز است.

او اجرای طرح کاهش را اقدامی موثر برای کاهش غلظت آلاینده های خطرناک در هوای تهران دانست و ادامه داد: اجرای طرح کاهش تردد خودروهای فرسوده و آلاینده را در تهران محدود می کند و این محدودیت تردد، انگیزه مالکان خودروهای فرسوده برای تداوم استفاده از این خودروها را کاهش می دهد و به تدریج این خودروها که اکنون 10 درصد از ناوگان سواری تهران را تشکیل می دهند اما ٤٥ درصد آلودگی تولیدی متعلق به آنهاست، از چرخه حمل و نقل و ناوگان تهران خارج می شوند. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر اینکه اجرای طرح کاهش در تهران بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک و پس از ابلاغ وزیر محترم کشور در ماه‌‌‌ های آینده آغاز می شود، از شهروندان تهرانی به ویژه خودروهای فاقد معاینه فنی خواست تا برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند تا همزمان با اجرای طرح با ازدحام در مراکز معاینه فنی مواجه نشوند.

۲۰۲۰

کد خبر: 544082

وب گردی

وب گردی