رئیس سازمان راهداری: نرخ عوارض آزادراه ها گران نیست

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، درباره گران بودن نرخ عوارض آزاد‌راهی به ویژه آزاد‌راه قم -گرمسار، گفت : عوارض این آزاد‌راه در معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری محاسبه شده، طوری بود که این عوارض باید گرانتر باشد.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری صدا و سیما ؛ داوود کشاورزیان در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته افزود: برای نمونه نرخ عوارض برای کامیون‌ها 50 هزار تومان در نظر گرفته شده‌است که ما در محاسبات‌مان به عدد 60 هزار تومان رسیدیم اما با توجه به محدویت ‌هایی که وجود داشت، این نرخ‌ها ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت و هزینه ساخت آزادراه ها بسیار افزایش پیدا کرده ‌است، گفت : برای مثال اگر فقط بخواهیم همین 190 کیلومتر قم-گرمسار را تعویض گاردریل کنیم نیاز به اعتباری حدود 40 میلیارد تومان نیاز داریم و علاوه بر ان قیمت قیر در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده‌است.

کشاورزیان اظهار داشت: هیچ فرآورده‌ای هم به این میزان افزایش قیمت نداشته‌است.

وی دربار ه مراجعه سرمایه گذاران برای احداث آزادراهها نیز گفت: نمی‌توان به سرمایه گذار این چنین گفت که بیش از 40 سال صبر کند تا اصل پول و سود سرمایه گذای شده‌اش برگردد.در حال حاضر ما در کنار تمام آزاد‌راه‌ها، بزرگراه‌هایی داریم که اگر تقاضا برای آزادراه‌ها با نرخ فعلی مناسب نباشد باید نرخ عوارض را کاهش داد.

پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته از روز چهارشنبه در مصلای امام خمینی (ره) اغاز شده است.

در این نمایشگاه چهار روزه که تا فردا ادامه دارد ، معاونان وزیر راه و شهرسازی و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در دو نوبت صبح و عصر نشست‌های خبری برگزار می‌کنند.
پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با تغییر رویکرد از فعالیت محوری به کارآمد محوری برای شهروندان همسو با سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی و سیاست های کلان برنامه ششم توسعه برگزار ‌شده است.
در این نمایشگاه علاوه بر حضور تمام سازمان ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مختلف حمل و نقل، مسکن و شهرسازی، 116 شرکت کننده در قالب نهادهای دولتی، انجمن های بخش خصوصی، نشریه‌های تخصصی، شرکت های مهندسی و ارادات کل راه و شهرسازی برخی از استان‌ها حضور دارند.

401401

کد خبر: 544237

وب گردی

وب گردی