بیمه ۱۵۸ هزارزن سرپرست خانوار/پرداخت۱۰ درصدحق بیمه ازمحل یارانه

بیش از۱۵۸ هزار زن سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۱۰ درصدحق بیمه بخشی از این افراد از محل یارانه ها پرداخت میشود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر سیروس نصیری در مورد بیمه زنان سرپرست خانوار، گفت: در حال حاضر ۱۰۸ هزار و ۲۹۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند که ۱۰ درصد حق بیمه ۲۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد از محل یارانه‌ها و مابقی از سوی کمیته امداد تامین می‌شود.

او گفت: همچنین ۵۰ هزار و ۴۵۴ زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش بهزیستی بوده و در این سازمان بیمه شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۵ نفر مشمول یارانه‌ها هستند.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه علاوه بر زنان سرپرست خانوار، ۲۴ هزار و ۴۳۹ مددجوی عادی زن کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند، گفت: کل حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گفته نصیری، ۱۶۲ زن تحت پوشش بنیاد شهید نیز که مجری طرحهای خود اشتغالی هستند در این سازمان بیمه شده‌اند که تمامی حق بیمه این زنان نیز از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار کمیته امداد از بیمه بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی برخوردارند که البته از تیرماه بیمه درمان این افراد با درخواست کمیته امداد قطع شده و در حال حاضر از بیمه درمان این نهاد برخوردارند.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: تمامی زنان سرپرست خانوار در قالب بیمه صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

نصیری به بیمه مربیان مهدهای کودک نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵۶۷ مهدکودک خود مالک (مدیر هم مالک و هم مربی مهد است) در قالب بیمه مشاغل آزاد تحت پوشش قرار دارند.

105105

کد خبر: 544358

وب گردی

وب گردی