طرح جامع حمل و نقل تدوین می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تاکید بر افزایش کیفیت مصالح راه‌ها برای افزایش استاندارد، گفت: طرح جامع حمل و نقل در حال تدوین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد شکرچی زاده امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه این مرکز در حال تدوین مقررات ملی ساختمان است، گفت: فعلاً در مرحله اول این مقررات را به کارشناسان و متخصصان ارسال کردیم و در مرحله گرفتن نظرات آنها هستیم.

وی، با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع حمل و نقل هم در فاز دوم قرار دارد، گفت: مطالعات این طرح در دولت های قبل هم انجام شده بود؛ اما به طور طولانی در دولت دهم متوقف بود و در دولت یازدهم دوباره در دستور کار قرار گرفت.

وی، با اعلام اینکه سیاست ما این بود که مطالعات این طرح را منتشر کرده و نقطه نظرات متخصصان را دریافت کنیم، ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل ویرایش های ابتدایی آن انجام شده است و در فاز دوم که بررسی نظر متخصصان است، قرار داریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بسیاری از پروژه های حمل و نقل این بود که ایجاد راه ها و بزرگ راه ها بر اساس مطالعات دقیق انجام نمی گرفت و با فشار مقامات محلی بود، گفت: با تدوین طرح جامع حمل و نقل، دیگر پروژه های غیر ضروری در مناطق مختلف کشور اجرایی نمی شود.

وی، در پاسخ به اینکه آیا ساخت راه ها و بزرگراه ها در کشور بر مبنای استاندارد های بین المللی انجام می گیرد، افزود: در پروژه ها اصل بر این است که حداقل استاندارد رعایت شود و هیچ پروژه ای بدون رعایت استاندارد اجازه کار نخواهد داشت و به تازگی هم در شورای عالی فنی مصوب کردیم که راه ها پیوسته باید ایمنی داشته باشد.

شکرچی زاده، ادامه داد: در مرکز تحقیقات به دنبال این هستیم تا مصالح روسازی راه ها را ارتقاء ببخشیم زیرا کیفیت مقوله قابل ارتقاعی است و در این راستا ارزیابی کارخانجات قیر و آسفالت را در دستور کار داریم.

وی، افزود: مجموعه این فعالیت ها کمک می کند که بهره وری را در پروژه های راه افزایش دهیم و استانداردها را با کیفیت های روز منطبق کنیم.

در ادامه سیدرضا حسینی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان تکنولوژی جدید خریداری شده است، گفت: این تکنولوژی ها برای روکش آسفالت، روکش های بتنی و مدیریت روسازی راه ها به ما کمک می کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همیشه بین دانشگاه و محل کار یک حلقه گمشده ای وجود دارد، افزود: همکاران ما با تخصص هایی که دارند در زمینه مهندسی عمران و شیمی و فیزیک می توانند دوره های آموزشی را برای دانشجویان بگذارند.

حسینی درآمد سال گذشته شرکت آزمایشگاه را ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۶۵ میلیارد تومان درآمد داشته ایم که پیش بینی ما این است تا پایان سال این رقم به ۱۹۵ میلیارد تومان برسد.

401401

کد خبر: 544422

وب گردی

وب گردی