امضای تفاهم نامه بین اتاق اصناف ایران و مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس اتاق اصناف ایران، گفت: با امضای تفاهم نامه بین اتاق اصناف ایران و دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام می توانیم از ظرفیت های آماری و اطلاعاتی دوطرف استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی فاضلی که در مراسم عقد قرارداد بین اتاق اصناف ایران و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می گفت افزود: ‌برای دستیابی به برنامه های ششم توسعه و تحقق جایگاه واقعی بخش خصوصی باید بخش خصوصی را هرچقدر که می توانیم فعال کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها 17 تا 21 درصد اقتصاد کشور ما در اختیار بخش خصوصی است و به همین دلیل کشور ما با چالش های اقتصادی زیادی روبرو است.

فاضلی افزود:‌ در هر زمینه ای که مردم حضور پررنگ تری داشته باشند با توفیقات بیشتری همراه خواهیم بود و متاسفانه در اقتصاد حضور مردم بسیار کمرنگ است.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اتاق اصناف ایران بازرگانی داخلی را در دست دارد گفت: همه مردم به نوعی با این مجموعه در تماس هستند اما متاسفانه اتاق اصناف ایران در سیاست گذاری های کلی اقتصادی حضور ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه امسال، سال همدلی و همزبانی دولت و مردم است ما قصد داریم تا همراهی و همکاری خود را با بخش دولتی گسترش داده و تعاملات خود را با این بخش افزایش دهیم.

فاضلی افزود: امیدواریم با تشکیل یک کمیته مشترک با مجمع تشخیص مصلحت نظام از ظرفیت های خوب مجمع و نیروی انسانی فعالی که در این مرکز وجود دارد استفاده کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: متاسفانه طی سال های طولانی دولت را در تمام زمینه ها بخصوص اقتصاد بسیار بزرگ کردیم و حیطه کاریش را وسعت دادیم و در حال حاضر برنامه ای برای کوچک کردن این اقتصاد در دست نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه چند صد هزار نیروی باطل در بدنه اقتصادی کشور فعالیت می کنند که در صورت استفاده بهینه از آنها می توانیم رونق را به اقتصاد برگردانیم.

فاضلی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیشروی اقتصاد ما قاچاق کالا است، گفت:‌ مبارزه با قاچاق کالا یک عزم جدی و ملی می طلبد اما متاسفانه اراده ای برای برخورد با این مفاسد وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون شیرینی را در بخش تولید از بین بردیم و همه تولید کنندگان بجای حضور فعال در این بخش به سمت واسطه گری و دلالی رفته اند.

401401

کد خبر: 544443

وب گردی

وب گردی