پایان بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه امروز مجمع روش کار طرح رسیدگی به دارایی مسئولان مشخص شد و کار این طرح در مجمع به پایان رسید و در حال حاضر منتظر اعلام آمادگی قوه قضائیه برای اجرایی شدن طرح هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه امروز مجمع گفت: در ابتدای این جلسه نسبت به سیل‌های اخیری که در استان‌های ایلام و لرستان و همچنین حادثه‌ای که برای مردم اهواز رخ داد ابراز تأسف و همدردی صورت گرفت.

دبیر مجمع با ابراز امیدواری نسبت به رسیدگی مسئولان به خسارات وارد شده مردم اظهار داشت: ظاهرا پدیده جدیدی را از طرف دریای عمان در امسال خواهیم داشت که البته در اروپا و آمریکا پدیده‌ای شناخته شده بوده و در آنجا سازمان‌های مسئول آموزش دیده‌اند و آمادگی لازم برای برخورد با آن را دارند ولی در کشور ما اولین بار است که چنین رویدادی رخ می‌دهد. احتمالا تا انتهای آذرماه بارش‌های شدید و سیلاب‌های بزرگ را خواهیم داشت که البته باید برای آن آماده باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیشتر وقت جلسه امروز مجمع به ارائه گزارش از سوی اعضا گذشت، تصریح کرد: آقای لاریجانی در این جلسه گزارشی از سفر روسیه خود ارائه کردند و گفته شد که بحث‌های مهمی میان ایشان و آقای پوتین صورت گرفته و قرار شده که روابط ایران و روسیه تحکیم شود.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه نیز آقای حداد عادل گزارشی از سفر خود به چین ارائه کرد؛ ظاهرا طرف چینی ابهامی مبنی بر این داشته که آیا ایران پس از برجام نیز ارتباط خود را با کشورهای آسیایی به ویژه چین کم می‌کند یا خیر که آقای حدادعادل توانسته بود به خوبی دیدگاه‌های ایران را مبنی بر اینکه برجام تأثیری در روابط ما با دوستان ما در منطقه نخواهد گذاشت و سیاست خارجی نظام کاملا مستقل است تبیین کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز از وضعیت پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه و مشکلات جوی که باعث شده عملیات کند پیش برود، ارائه کرد.

رضایی در ادامه این نشست با اشاره به بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع گفت: آخرین مواد قانونی این طرح نیز در مجمع به پایان رسید و آیین‌نامه اجرایی و روش کار آن مشخص شد و قرار شد که همه کمک کنند که به محض اینکه قوه قضائیه آمادگی داشت این طرح اجرایی شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح حدود 200 هزار نفر متشکل از مسئولین و خانواده‌های آنها تحت پوشش این نظام خوداظهاری و رسیدگی قرار خواهند گرفت و امیدواریم که به زودی این طرح به مجلس ابلاغ شود.

رضایی در ادامه این نشست از تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و افزود: این کمیسیون برای پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده تا نظارت بر سیاست‌ها جدی‌تر دنبال شود.در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کل کشور و وزارت کشور تعامل خوبی را در زمینه آموزشی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مجمع داشته‌اند.​

201/201

کد خبر: 544445

وب گردی

وب گردی