میرزاده: توسعه تحصیلات تکمیلی و حوزه پزشکی از اهداف استراتژیک دانشگاه آزاد اسلامی است

هشتمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه مهندس قاسم سلیمانی (استاندار)، امیرعباس سلطانی (نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی)، مجید جلیل (نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی)، دکتر حمیدرضا عزیزی (نماینده مردم فارسان و اردل)، سید سعید زمانیان (نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی)، دکتر قاسمی پیربلوطی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری) و سایر اعضای هیات امنای این استانحضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری دارای 41هزار فارغ التحصیل و حدود 60هزار مترمربع فضای مسقف آموزشی است، گفت: ما باید تلاش کنیم که ضریب تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در این استان بیشتر شود.

توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه حوزه پزشکی از اهداف استراتژیک دانشگاه است

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از نظر امکانات، زیربناها، فضاهای آموزشی و اساتید از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: این دانشگاه توانسته بار سنگینی را از دوش دولت بردارد که این موضوع از اهداف اصلی موسسان دانشگاه ازجمله آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

میرزاده افزود: باید در حال حاضر توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان هدف استراتژیک در دستورکار خود قرار دهیم و راهکارها و منابع لازم برای تحقق این هدف را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم کردن امکانات لازم و جذب اعضای هیأت علمی در واحدها، رشته های پرجاذبه ایجاد کنیم.

تا پایان سال جاری، حدود 60درصد تحصیلات تکمیلی کشور در دست دانشگاه آزاد اسلامی است

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور بسیار بالاست، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در 2 سال گذشته با توسعه تحصیلات تکمیلی، ظرفیت های خالی موجود در دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه را جبران کند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 56درصد تحصیلات تکمیلی کشور برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: تا پایان سال جاری، حدود 60درصد تحصیلات تکمیلی کشور در دست دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که یک حرکت فوق العاده محسوب می شود.

وی افزود: اکنون حدود 28درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد که این عدد تا پایان سال به 30درصد خواهد رسید که درواقع هدف مندرج در سند چشم انداز 1404 است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بخاطر وجود تقاضای اجتماعی بالا برای توسعه تحصیلات تکمیلی، بهتر است واحدها تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح بومی سازی تحصیلات تکمیلی

وی با اشاره به طرح بومی سازی و توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه این طرح مورد اقبال بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و نمایندگان حمایت خود از این طرح را اعلام کرده اند.

میرزاده با بیان اینکه بومی سازی در تحصیلات تکمیلی به کاهش ناهنجاری های اجتماعی کمک می کند، گفت: این طرح، طرح مفیدی برای تمامی جامعه و به نفع کشور است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مصداق واقعی اجرای اصل 44 قانون اساسی است، اظهار داشت: ما به دنبال برداشتن باری از دوش دولت با رعایت تمامی استانداردهای لازم هستیم. در دانشگاه آزاد اسلامی تقوای مدیریتی، اداری و قانونی و استانداردهای علمی و اجرایی در تصویب رشته ها به طور کامل وجود دارد.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به تقدیم طرح آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد اسلامی به رئیس جمهوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در این طرح، توسعه رشته ها، متناسب با امکانات، جغرافیا و شرایط ملی و منطقه ای در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تصویب رشته ها اظهار داشت: با ایجاد هر رشته ای که عضو هیأت علمی، زیرساخت موردنیاز و تقاضای اجتماعی در استان داشته باشد و در تطابق با نیازهای اقلیمی و منطقه ای باشد، موافقت خواهد شد.

سیاست دانشگاه آزاد اسلامی، کمک به دولت تدبیر و امید است

دکتر میرزاده با تأکید بر اینکه سیاست دانشگاه آزاد اسلامی، کمک به دولت تدبیر و امید است، گفت: روش ها و مشی ما در دانشگاه اعتدالی است و به هیچ حزب و گروه سیاسی خاصی وابستگی نداریم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بر أساس نقطه نظرات مقام معظم رهبری، چهار چوب قانونی نظام، خطوط قرمز نظام و مقررات کشور حرکت کرده و از آیین نامه ها و سیاست های دولت حمایت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه روحیه حمایت از دولت و حرکت در چهارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: ما به هیچ عنوان از این مسیر انحراف نخواهیم داشت و هیچگونه تخطی و کم کاری را نمی پذیریم.

وی با اشاره به کلنگ زنی شهرک فناوری آزاد (شفا) واحد شهرکرد گفت: در نظر داریم این شهرک ها در 31 استان کشور راه اندازی شود که تاکنون در 10 استان فرآیند تأسیس آن شروع شده و دیگر استانها نیز تا پایان سال به این طرح خواهند پیوست.

میرزاده با بیان اینکه در شهرک های فناوری، مباحث علمی، پژوهشی، فناوری، اداری و تجاری با هم دنبال می شود، گفت: تجربه نشان داده که شهرک های صرفاً علمی - پژوهشی، نمی توانند بازده اقتصادی مناسبی داشته باشند. از این رو اراضی لازم برای ایجاد این شهرک ها در واحدهای دانشگاهی فراهم شده تا این شهرک ها در تمامی زمینه های فعالیت همزمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرک های فناوری آزاد یکی از ضمانت های اشتغال فارغ التحصیلان است، اظهار داشت: تأسیس این شهرک ها به تبدیل علم به ثروت و تولید ناخالص منطقه کمک می کند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 477 شرکت دانش بنیان و واحد فن آور و 76 مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند، گفت: نیمی از این تعداد در دو سال گذشته تأسیس شده و بنا داریم تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد را به 150 و شرکت های دانش بنیان را به 800 برسانیم.

وی افزود: این حرکت نشان دهنده اجرای أقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی است و این روند با جدیت دنبال می شود.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به اجرای طرح سامانه آزمایشگاههای همکار (ساها) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این طرح 7400 آزمایشگاه و 3600 کارگاه در یک سامانه ملی تجمیع شده و در اختیار تمامی دانشجویان و اساتید قرار گرفته است. خوشبختانه طرح ساها از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و تا امروز 93هزار خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی در این سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب هیأت علمی توانمند برنامه دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 20هزار عضو هیأت علمی در دست استخدام است و پرونده های زیادی برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدها تشکیل شده است.

میرزاده خاطرنشان کرد: مقدمات توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده و بدون استانداردهای لازم هیچ امری صورت نخواهد پذیرفت.

در ادامه این جلسه دکتر حمیدرضا عزیزی، نماینده مردم فارسان و اردل در مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحولی که در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به وجود آمده، حاصل زحمات ریاست این دانشگاه است.

وی همچنین خواستار توسعه حوزه پزشکی در واحدهای دانشگاهی استان شد.

امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از دکتر میرزاده برای سفر به استان چهارمحال و بختیاری، ابراز امیدواری کرد این سفر باعث خیر و برکت و پیشرفت استان شود.

در ادامه، مجید جلیل نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد دلسوزان نظام ازجمله آیت الله هاشمی رفسنجانی تأسیس شده و مورد قبول امام (ره) واقع شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اسلامی است و رسالت ویژه ای برعهده دارد.

وی افزود: توازن و عدالت نیز باید در دانشگاه آزاد اسلامی بارز باشد در غیر این صورت از رسالت اصلی خود دور می شود.

جلیل با اشاره به اینکه 50درصد فارغ التحصیلان کشور مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در مقطعی توانست از لحاظ آموزشی نقش بسیار موثری در کشور ایفا کند.

20101

کد خبر: 544457

وب گردی

وب گردی