معاون پژوهشی واحد زاهدان:  دانشگاه باید برابر با نیازمندی‎های جامعه به‎روز باشد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در دومین جلسه کمیته تخصصی بررسی آسیب‎های انسانی و محیطی ریزگردهای سیستان گفت: انتظار جامعه از دانشگاه این است که بتواند برابر با نیازمندی‎های آن با رسالت آموزشی و پژوهشی خود همراه اجتماع باشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه دکتر احمد مهربان ضمن تسلیت ایام محرم و خیر مقدم به حاضرین در جلسه، دست‎یابی به نتیجه مطلوب را مستلزم همکاری و همراهی سازمان‎ها و ارگان‎های مختلف دانست و بیان کرد: یک نهاد و موسسه به تنهایی نمیتواند به نتیجه مطلوب دست یابد و برای رسیدن به هدف و نتایج اثربخش باید همراه و همگام بود.

معاون پژوهشی واحد زاهدان افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در راستای رسالتی که بر عهده داشت با رهنمودهای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان "کمیته بررسی آسیبهای محیطی و انسانی ریزگردها در سیستان" را راهاندازی کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسات رسیدن به راهکارهای تاثیرگذار با کسب ایده از سوی سازمان‎ها و ارگان‎های زیربط است.

در بخش دیگری از این جلسه معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد دانش بنیان با تسلیت ایام ماه محرم و خیرمقدم و تقدیر از حاضرین جلسه، گرد و غبار و ریزگرد را یکی از مهمترین بحران‎های سال‎های اخیر دانست و اظهار کرد: یکی از بحرانهایی که کشور در سالهای اخیر بیشتر با آن مواجه بود، بحران گرد و غبار و ریزگرد است که در طی سال‎های گذشته بحران ریزگرد در غرب کشور توجه مسئولان کشوری را بیش از گذشته به این موضوع جلب کرد.

محمدرضا نورا با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به ماموریت خود در بحثهای دانش بنیان و ارائه راهکار علمی برای مسائل و مشکلات کشور اقدام به راه‎اندازی کمیته بررسی آسیب‎های انسانی و محیطی ریزگردها در سیستان کرد، اظهار داشت: با توجه به رسالت دانشگاه، ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی دستور تشکیل کارگروه و کمیته در سازمان مرکزی را ارائه دادند که این کارگروه متشکل از اساتید دانشگاه و نمایندگان ادارات و سازمانهای زیربط است.

این مسئول افزود: این جلسات در تهران آغاز و تاکنون چندین جلسه تشکیل شده و متعاقب آن ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه یکی از مشکلات استان ما ریزگرد و گرد و غبار است کمیتهای تخصصی را در راستای بررسی علمی و تخصصی این مسئله در استان تشکیل دادند که با حضور اعضای هیات علمی، همکاران و سازمانهای ذیربط برای دست‎یابی به راهکارهای مناسب است.

وی عنوان کرد: برای مقابله با این مشکلات کارکردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ضروری است، تلفیق علم و اجرا در حقیقت میتواند موثرترین راهکار باشد اگر این تلفیق انجام شود موفق خواهیم شد با تجربیات و دانش در کنار هم به نتایج مناسب و مطلوب دست یابیم.

در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان‎های منابع طبیعی،هواشناسی، محیط زیست، آب منطقه ای و ستاد بحران و حوادث استان مسائل و مشکلات بررسی و راهکارهایی ارائه شد و مقرر گردید در جلسه آتی پیرامون راهکارهای ارائه شده بحث و تبادل نظر شود.

20101

کد خبر: 544504

وب گردی

وب گردی