حبیبی:پذیرش استقلال و تمامیت ارضی سوریه  از آثار مقاومت مدافعین حرم  است

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت :اولین آثار مقاومت مدافعین حرم در سوریه این است که دنیا پذیرفت باید مردم سوریه در باره آینده خود تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، اظهار داشت: ایران بدون پیش شرط در اجلاس وین شرکت کرد و اولین آثار مقاومت مدافعین حرم در سوریه این است که دنیا پذیرفت باید مردم سوریه در باره آینده خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: شرکت کنندگان ضمن پذیرش استقلال و تمامیت ارضی سوریه پذیرفتند باید بر تروریستها به ویژه داعش غلبه کرد.

حبیبی ادامه داد: اینها همان مواضع ایران در قبال بحران سوریه بود که آمریکا و همپیمانانش در منطقه زیر بار آن نمی‌رفتند و اکنون با بیانیه وین نشان دادند که از مواضع خود عقب نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: باید مراقب بود آمریکاییها و به ویژه عربستان عهد و پیمان خود در مورد پیمان وین را نشکنند.

حبیبی تاکید کرد: ۵ سال است که آمریکا از ۲۰ کشور، تروریست به سوریه صادر می‌کند که این صادرات نتیجه ای جز ویرانی، نقص حقوق بشر و آوارگی ملت سوریه نداشت؛ اما ملت سوریه مقاومت کرد و سرانجام حرف خود را به کرسی نشاند.

وی افزود: دنیا امروز پذیرفته است داعش یک تشکیلات جعلی و تروریستها در عراق و سوریه منفورترین گروه هستند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان سه مناسبت داریم؛ تبعید حضرت امام(ره)، کشتار دانش‌آموزان در آخرین روزهای سلطنت پهلوی و بالاخره روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که دانش آموزان در این روز نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به تکرار گزینه نظامی روی میز است توسط اوباما تصریح کرد: مقامات آمریکایی هر از چندی گزینه نظامی را به رخ ما می کشند؛ گویی امضای آنها پای موافقت‌نامه برجام نیست. اگر نیست صریحاً بگویند تا ملت تکلیف خود را با آنان مشخص کند.

حبیبی با اشاره به راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان تاکید کرد: ملت ایران در یوم الله ۱۳ آبان گزینه روی میز خود را برای آمریکاییها رونمایی می‌کند و نشان خواهد داد هیچ تغییری در مواضع ظلم‌ستیزی و آمریکا‌ستیزی ملت پدید نیامده است.

وی افزود: اطمینان داریم مواضع ضد آمریکایی ملت ایران امسال پررنگ‌تر خواهد بود.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در مورد برجام اظهار داشت: اگر شروط رهبری در اجرای برجام اعمال نشود، ملت برجام را نقض شده می‌داند.

وی افزود: کمیته ناظر به اجرای برجام باید هر چه سریعتر تشکیل و شروط رهبری رادر اجرا رصد کند و هر جا که آمریکا بدعهدی یا نقض عهد کرد سریعاً اعلام شود تا به نقطه اول برگردیم.

وی افزود: اولین شرط یعنی اعلام رسمی آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد لغو تحریم ها هنوز تحقق نیافته است و دولت باید به مواضع دو پهلوی آمریکاییها در این مورد پاسخ دهد و اگر آنها اصرار بر این مواضع دارند صریحاً موضع‌گیری کند و سریعاً توقف اجرا را اعلام نماید.

حبیبی همچنین در خصوص اعدام شیخ نمر گفت: مراجع عظام تقلید در این باره به دربار آل سعود هشدار دادند. آل سعود اکنون در یمن، سوریه، بحرین و عراق در وضعیتی نیست که دست به چنین کاری بزند.

وی تاکید کرد: اگر سعودیها شیخ‌ نمر را به شهادت برسانند،به تعبیر آیت الله جوادی آملی دیه شهادت شیخ نمر سقوط سلطنت شان است.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در مورد حادثه لیبرتی اظهار داشت: عراق جای امنی برای منافقین نیست. منافقین در ایام حکومت صدام جنایاتی در عراق علیه شیعیان و کردها مرتکب شدند که باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به بیانیه جیش المختار در این باره افزود: جیش المختار در عراق مسئولیت این حمله را پذیرفته است و منافقین باید منتظر انتقام کردهای عراق از آنها هم باشند.

حبیبی با اشاره به موضع گیری جان کری دربارهاره حمله به لیبرتی گفت: هلاکت چند منافق در عراق چرا آمریکا را عزادار کرده است؟ که بهتر است در همین عزا باقی بمانند.

وی اضافه کرد: این موضع‌گیری شتاب‌زده نشان می‌دهد که آمریکاییها هنوز از منافقین به عنوان یک گروهک تروریستی حمایت می‌کنند.

حبیبی در پایان در مورد سفر جک استراو به ایران تحت پوشش جهانگرد گفت: جک استراو نقش مهمی در صدور قطعنامه‌های تحریم شورای امنیت علیه ایران در سالهای قبل از ۸۴ داشت.

وی افزود: او و همپیمانان آمریکایی و آلمانی خود به عهد و پیمان خودشان در پیمان سعدآباد باقی نماندند و دولت اصلاحات را فریب دادند. او را نمی‌توان یک جهانگرد معمولی تلقی کرد.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان در یزد و اصفهان به سفر جک استراو تصریح کرد: اعتراض دانشجویان نشانه سطح هوشیاری آنها در باره مسایل کشور است و امیدوارم دولت دیگر اجازه ورود چنین عناصری را به بهانه جهانگردی ندهد.

203/201

کد خبر: 544664

وب گردی

وب گردی