«احتمال باران اسیدی» در جشنواره ای که معتمدآریا داور آن است

فیلم «احتمال باران اسیدی» نخستین فیلم بلند بهتاش صناعی‌ها در ادامه حضورهای بین المللی­‌اش این‌بار در بخش مسابقه فستیوال فیلم کلمبو به روی پرده خواهد رفت.

به گزارش ایسکانیوز، فستیوال کلمبو مهمترین فستیوال فیلم در کشور سریلانکا است که فاطمه معتمد آریا بازیگر محبوب ایرانی را در ترکیب پنج داور اصلی بخش مسابقه خود قرار داده است.کلاوس ادر منتقد و مترجم برجسته آلمانی که پیش از این مسئولیت مدیریت مهمترین فستیوالهای اروپایی را به عهده داشته ریاست هیئت داوران را به عهده خواهد داشت.این فستیوال از ششم تا یازدهم نوامبر(14 تا 20 آبان) در شهر کلمبو پایتخت کشور سریلانکا برگزار می‌شود.

فیلم «احتمال باران اسیدی» به زودی در بخش مسابقه هفدهمین جشنواره فیلم بمبئی بر پرده سینماهای این شهر خواهد رفت، این فیلم همچنین به تازگی در کشور استرالیا موفق به دریافت جایزه نتپک گردیده است.

«احتمال باران اسیدی» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه در بخش نگاه نو(فیلم اولی­ها) و نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه شده بود.این فیلم هم اکنون در سه رشته بهترین فیلم اول، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد کاندید دریافت جایزه از جشن انجمن منتقدان نیز هست.

فیلم «احتمال باران اسیدی» پس از فراز و نشیب فراوان به تازگی موفق به دریافت پروانه نمایش شده است و از هجدهم آبان ماه در گروه سینماهای هنر و تجربه به نمایش در خواهد آمد.

شمس لنگرودی، مریم مقدم و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی این فیلم هستند.

503502

کد خبر: 544672

وب گردی

وب گردی