تشریح سه اصل مهم در اجرای برجام از زبان ظریف

وزیر امور خارجه توجه به سه اصل مهم همکاری بین المللی مبتنی بر عزت، مصالح کشور و نظام و دستورات مقام معظم رهبری را به عنوان لوازم اجرای برجام برشمرد و گفت: عزت اقتدار، سربلندی و آبروی خود را مدیون روحیه خودباروی هستیم که از امام به ما رسید است و آنچه گفتمان اصیل انقلاب بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جماران،محمد جواد ظریف در دیدار مدیران این وزارتخانه، سفرا و مسئولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با یادگار امام با اشاره به دستور کار ویژه سمینار امسال سفرا اظهار داشت: اگر از فرصت اتمام مراحل مقدماتی برجام با همدلی، همفکری و همزبانی، بهره گیری کنیم شرایط ویژه ای برای انقلاب، کشور و نهضت اسلامی که مرهون رهبری امام است، فراهم می شود؛ اما این فرصت در صورت عدم بهره گیری می تواند تبدیل به مخاطره شود.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم مسئولان تمام نمایندگی های ایران را جهت همفکری دعوت کنیم تا در مورد این موضوعات ویژه بحث کنیم و از رهنمودهای بزرگان بهره مند شویم.

ظریف گفت: شرایط ویژه این فرصت را برای کشور فراهم کرده است تا پایه های محکم اقتصاد مقاومتی را بر همکاری بین المللی مبتنی بر عزت، مصالح کشور و نظام و دستورات مقام معظم رهبری برای اجرای برجام، بنا بگذاریم که وزارت خارجه در استفاده از این فرصت و فراهم آوردن امکانات کشور می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وزیر امور خارجه به شرایط خطیر منطقه اشاره کرد و افزود: نیاز داریم که با توجه ویژه به شرایط کنونی که دروغ «تهدید» ایران در آن فروریخته و واقعیت ثبات برانگیز بودن جمهوری اسلامی ایران در آن روشن تر شده است از این فرصت استفاده کنیم و شرایط را به آنچه مدنظر امام و رهبری بود برسانیم تا بر مبنای اخوت اسلامی بتوانیم راه پیشرفت و توسعه را پیش ببریم.

وی یادآور شد: کمتر کسی می تواند به اندازه نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور عظمت و بزرگی این آرمانها و اهمیت آنها درایجاد قدرت برای آنها را حس کند. ما تمام عزت اقتدار، سربلندی و آبروی خود را مدیون روحیه خودباروی هستیم که از امام به ما رسید است و آنچه گفتمان اصیل انقلاب بود و امام و مقام معظم رهبری جانشین وارسته امام بر آن تأکید داشته اند این خودباوری بود.

ظریف تأکید کرد: به همین دلیل امروز توانسته ایم در برابر قدرت های بزرگ دنیا بایستیم، حرف خود را بزنیم و با سلامتی از این کارزار دشوار بیرون بیاییم.

وی در پایان گفت: مردم نیز با بهره گیری از این آرمانها مقاومت کردند و برای همه ما سربلندی آفریدند.

201/201

کد خبر: 544767

وب گردی

وب گردی