کم‌خوابی و استرس  عوامل  موثر در تشدید حملات صرع

یک متخصص مغز و اعصاب کم‌خوابی و استرس را دو عامل موثر در تشدید حملات صرع عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر آرش بستانی با بیان اینکه بروز بیماری صرع در مردان و زنان یکسان است، گفت: به طور معمول از هر 200 نفر یک نفر مبتلا به بیماری صرع است.

بستانی با اشاره به شروع عمده موارد بیماری صرع از سنین کودکی و نوجوانی، ادامه داد: عمده موارد بیماری صرع پس از چند سال به طور خود به خود بهبود می‌یابد، اما متاسفانه مواردی هم هستند که تا پایان عمر همراه فرد می‌مانند.

او عوامل ارثی و ژنتیک را عامل موثر در بروز بیماری صرع عنوان کرد و افزود: درمان قطعی برای صرع وجود ندارد و تنها با مصرف دارو می‌توان این بیماری را کنترل کرد.

به گفته بستانی تمام راهکارهای درمانی از جمله طب سوزنی و انرژی درمانی و سایر درمان‌های غیردارویی در درمان صرع تاثیری ندارند.

این متخصص مغز و اعصاب، استرس و بی‌خوابی را در تشدید بیماری صرع بسیار موثر دانست و گفت: چنانچه بیماران مبتلا به صرع داروهای خود را به موقع مصرف کرده و استرس و بی‌خوابی را از خود دور کنند، کنترل بهتری بر بیماری خواهند داشت و حملات صرع سراغ آنها نخواهد آمد.

بستانی در خصوص تفاوت موارد تشنج در صرع با سایر موارد تشنج و غش افزود: تشنج‌های صرع معمولا در دوران کودکی و نوجوانی و بدون علت زمینه‌ای خاصی بروز پیدا می‌کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اینکه فردی به دنبال مصرف برخی داروها و سایر موارد این‌چنینی دچار تشنج شود، نمی‌توان آن را بیماری صرع دانست.

20106

کد خبر: 544783

وب گردی

وب گردی