مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان:  دکتر میرزاده در مباحث فرهنگی بسیار کوشاست

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در تربیت دانشجویان گفت: دکتر میرزاده در مباحث فرهنگی و ارزشی بسیار کوشا و جدی است و همین امر باعث شده تا کارهای فرهنگی و دینی در دانشگاه با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در شورای فرهنگی واحدنجف آباد گفت: مقام معظم رهبری موضوع فرهنگ را به هوا تشبیه کرده اند وقتی هوا آلوده باشد ، این آلودگی برای تمام کسانی که در آن محیط تنفس میکنند مضر است . وقتی فضای فرهنگی آلوده باشد برای تمام کسانی که در آن فضا حضور دارند طبیعتا مشکلات و کضراتی بوجود می آیاد.وضعیت فرهنگی واحد نجف آباد به لطف خدا و جدیت و مدیریت صحیح دکتر امیری و کارهای فرهنگی بسیار خوبی که صورت گرفته مورد رضایت همه متدینین و مسئولین و اولیای امور فرهنگی است.

سید مجتبی میردامادی، بروز و ظهور اسلام را عامل ترقی انسانیت و ارزش های اخلاقی دانست و افزود: امروز آمریکا و کشورهای استعمارگر بیشترین تلاش خود را می کنند تا بتوانند از طریق نفوذ فرهنگی مقاصد شوم خود را دنبال کنند و بهترین فضا برای این نفوذ ،دانشگاه و حوزه است که هوشیاری و دقت نظر مسولین حوزه و دانشگاه سد راه آنان شده است. اینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اصرار دارند به دلیل نگرانی ایشان از طمع ورزی استکبار به جوانان این مرز و بوم است. با حضوردر محیط های دانشگاهی و برقراری ارتباط با دانشجویان و ایجاد شرایط آزاد برای طرح سوال و پاسخ عالمانه به انتقادهای دانشجویان، نباید بگذاریم در ذهن آنها شبهه بوجود بیاورند باید از طریق گفت وگو و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی این شبهات را بررسی و بر طرف کنیم .

او یکی از موارد مهم در دانشگاه را انتخاب استاد دانست و گفت: یک استاد می‌تواند در کنار تدریس مباحث علمی، برخی از موارد فرهنگی و اخلاقی را نیز بیان کند که قطعا خیلی تاثیر گذاراست. حساسیتی که ریاست واحد نجف آباد در انتخاب و به کار گیری استادان دارند قابل توجه و تحسین است. اگر بخواهیم کار فرهنگی خوب انجام بدهیم ، در ابتدا باید در مورد افراد تاثیرگذار بر دیگران کار فرهنگی انجام بشود . نباید از نقش تاثیرگذار اساتید در کلاسهای درس غافل شد.

وی همچنین خطاب به اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد افزود: انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی جزو ضروریات است و با وجود حمایت های همه جانبه دکتر امیری از حوزه فرهنگ، کم کاری دراین زمینه پذیرفتنی نیست. رسالت شما تبلیغ دین ، اخلاق ، فرهنگ و ارزش های اسلامی است. باید از بودجه فرهنگی دانشگاه برای تبلیغ ، ترویج و شناساندن اسلام واقعی به دانشجوها استفاده کرد و مراقبت نمود که استکبار اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی نکند.

در ادامه دکتر امیری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ضمن قدر دانی ازحضور حجت الاسلام میردامادی در جلسه شورای فرهنگی گفت: در طول سال های گذشته راهنمایی های دلسوزانه شما باعث پیشرفت هرچه بیشتر این دانشگاه بوده و هست و هرچند واحد نجف آباد به لحاظ توانمندی های آموزشی ، علمی و فرهنگی که کسب کرده است از سوی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان واحد مستقل از استان اصفهان اعلام شده است اما در بحث امور فرهنگی و ارتباط با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ، ما شما را نماینده ایشان درواحد نجف آباد میدانیم . رتبه ها و امتیازهایی که توسط آن دانشگاه ها تقسیم بندی و معرفی می شوند اموری اعتباری وگذرا هستند. آنچه که ارزشمند و ماندگار است این است که ببینیم در پیشگاه پروردگار و ائمه اطهار چه جایگاه و رتبه ای داریم. ما باید بکوشیم تا این جایگاه را ارتقاء ببخشیم.

سید محمد امیری با مروری بر فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در واحد نجف آباد گفت : دکتر میرزاده بیش ازهر چیزدغدغه مسائل دینی، فرهنگی و ارزشی را دارد و همکاران من نهایت تلاش خود را کرده اند که در راستای دیدگاه های ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و به موازات فعالیت های علمی پژوهشی ، مسائل فرهنگی را در اولویت کارهای خود قرار دهند و به وضع موجود راضی نبوده و باید بیشتر تلاش کنیم. در دانشگاه مصوب کرده ایم که هر کدام از معاونت ها برای همه کارهای خود پیوست فرهنگی در نظر بگیرند و هر کاری که در دانشگاه نجف آباد انجام می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی همچنین افزود : برخی از نهادهای متولی فرهنگ همیشه از کمبود بودجه نگران هستند ولی ما این دغدغه را نداریم. امکانات ، بودجه و حمایت های لازم برای انجام کار فرهنگی در این واحد وجود دارد و باید کارهای فرهنگی قابل قبول در سطح ملی صورت پذیرد. اگر با وجود این فضا از فرصت های بوجود آمده نهایت استفاده را نکنیم باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم.

20101

کد خبر: 544855

وب گردی

وب گردی