چاپ کتاب راهنمای ورزشکاران برای مکمل های ورزشی

کتاب "راهنمای ورزشکاران برای مکمل های ورزشی" تألیف کیمبرلی مولر و جاش هینگست، توسط دکتر فرشاد غزالیان استاد یار فیزیولوژی ورزشی واحد علوم و تحقیقات ترجمه و از سوی انتشارات مولفان تهران به چاپ رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در مقدمه این کتاب آمده است: در صد سال گذشته علم تمرین ورزشکاران یک راه طولانی را طی کرده است. دانشمندان ورزشی در حال توسعه روش های جدیدی از تمرین، استراتژی هایی برای تغذیه و استفاده از مکمل، پروتکل های بازیافت و ابزارهای روانی برای کمک به ورزشکاران در بهینه سازی توانایی هایشان هستند. این کتاب برای روشن کردن حقایق پشت پرده، عملکردهایی که مکمل های تغذیه ای در ورزش دارند طراحی شده است.

در بخش اول این کتاب به آنچه شما به عنوان، ورزشکار، مربی و یا متخصص سلامتی باید در مورد مکمل ها بدانید، پرداخته شده و به پیشینه صنعت مکمل های ورزشی می پردازد . در نهایت به شما بینشی در مورد شیوه های تولید مکملهای ورزشی ارائه می دهد. ابزار ارزیابی کردن و خرید مکمل متناسب با نیاز و ورزشکاران را نشان می دهد. این کتاب به سوالات مشترک به خصوص در رابطه با اثر استفاده از مکمل ورزش می پردازد.

بخش دوم این کتاب به بررسی شاخص های عملکرد، می پردازد که اغلب با بازاریابی صنعتی مکمل هدف گیری می شود. شامل ادعاهایی که شاخص های عملکرد می تواند از طریق مکمل و با ترکیبات مختلف آن ها افزایش یابد. این فصل درک بهتری می دهد از اینکه چگونه مکملها ممکن است سودمند باشند و بر کدام بخش از عملکرد تأثیر گذار خواهند بود.

در بخش سوم راهنمایی، براساس حروف الفا مکملهای به بازار عرضه شده با تمرکز بر عملکرد آنها را فراهم می کند. برای هر مکمل، شما یک شرح از ترکیبات، همراه با نام های رایج مکمل، منابع غذایی حاوی آن پیدا می کنید و بحث در مورد آخرین تحقیقات علمی برای میزان مصرف روزانه مکمل مورد نظر( در صورت قابل اجرا بودن) علائم کمبود و سمی بودن ( در صورت وجود) و مواد دارویی و یا تعامل مکمل ( در صورت وجود) می پردازد.

در بخش آخر نیز به بررسی چالش های تغذیه و جمعیت ورزشکاران پرداخته می شود، همچنین این بخش شامل توصیه های تغذیه ای برای گروه های ورزشکاران سطح برتر، ورزشکاران نوجوان و کودک، زنان ورزشکار، ورزشکاران آسیب دیده، ورزشکاران دیابتی، ورزشکاران با آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذایی، ورزشکاران گیاهخوار، ورزشکاران در گرما یا سرما، رقابت ورزشکاران در ارتفاع پرداخته است.

لازم به ذکر است این کتاب با همکاری فاطمه جان بزرگی دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه ورزشی و مریم عامری دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی ترجمه شده است.

20101

کد خبر: 544874

وب گردی

وب گردی