ورود ۶۰۰ اتوبوس به عراق برای جابجایی زائران اربعین

مدیر عامل شرکت شمسا در دیدار نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، گفت: امسال بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین وارد عراق خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، ناصر خدرنژاد گفت: با توجه به تجارب به دست آمده از سالهای گذشته، امسال میزان خدمات رسانی به زایران و برنامه های صورت گرفته در این زمینه چند برابر شده است اما کافی نیست و شاید بتوانیم ۱۰ درصد از زایران اربعین را خدمات بدهیم.

او به بازدید از تمام مرزهای زمینی و بررسی تدابیر لازم برای کاهش ازدحام گفت: با ایجاد گیت های متعدد دریافت گذرنامه در مرز و همکاری دو کشور، می توانیم تا حدی شاهد کاهش ازدحام در مرزها باشیم.

خدرنژاد افزود: هیئت پزشکی، بر اساس تجارب گذشته، می داند که در هرکدام بخش از مسیر ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا، چه داروها و خدمات درمانی را باید در نظر بگیرد و در مجموع، نهادهای حاضر در زیارت اربعین از پختگی بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده اند.

او با اشاره به ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در سال قبل گفت: امسال بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل زایران اربعین وارد عراق خواهد شد.

مدیرعامل شمسا تاکید کرد: ما وظیفه داریم که تا حد امکان به وظایف خود برای تسهیل امور زایران عمل کنیم و آنچه کشور انجام می دهد نسبت به سال گذشته، خیلی بیشتر است اما اینها کفاف این کار را نمی دهد در عین حال تلاش میکنیم که از طریق بروشورهای مختلف و سایر راه ها، اطلاع رسانی لازم برای زایران صورت بگیرد.

شمسا، شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران است.

105105

کد خبر: 544896

وب گردی

وب گردی