ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی به مراکز تحقیقاتی و  آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی موجود در این واحد دانشگاهی به عنوان یک راهکار کوتاه مدت برای تامین بخشی از منابع مالی دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اعلام این خبر گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بر استفاده از درآمدهای غیر شهریه‌ای تاکید بسیار وجود دارد که این مهم از راه ساماندهی امور و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی، استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و اجرای طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی از جمله راهکارهای اجرایی شدن این موضوع به شمار می‌آید.

نادر رهبر افزود: امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد های دانشگاه آزاد اسلامی این مجموعه آموزش عالی را در آینده نزدیک به عنوان بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی و کارگاهی آکادمیک در جهان معرفی می‌کند که به عنوان یک پتانسیل بزرگ برای درآمدزایی به شمار می‌آید.

وی افزود: بر این اساس حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عقد قرارداد و ارائه خدمات به سایر مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی در رشته‌هایی نظیر عمران، مکانیک، شیمی و برق را به عنوان یکی از راهکار‌های اجرایی پیشرو در کوتاه مدت در دستور کار قرار داده است.

رهبر گفت: هر چند درآمد ناشی از این قرارداد ها تنها بخش کوچکی از هزینه‌ها را تامین می‌کند با این حال ارائه خدماتی از این دست می تواند به ارتقای کیفیت آموزش عالی در استان منجر شود.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی واحد سمنان برای افزایش دامنه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی گفت: استفاده بهینه و کاربردی تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه ضمن تامین بخشی از هزینه های واحد می‌تواند در مسیر توسعه و رشد سایر مراکز آموزشی و تحقیقاتی به کار گرفته شود که در نهایت اجرای آن می‌تواند تامین کننده سهم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه استان را پررنگ تر از قبل کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سمنان از مراکز آموزش عالی و بخش خصوصی به عنوان مخاطبین این خدمات یاد کرد و گفت: دانشگاه‌هایی نظیر علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکده های فنی و حرفه‌ای و واحدهای دانشگاهی هم‌جوار و حتی مراکز تحقیقاتی دوایر دولتی و خصوصی می‌توانند برای استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی مهیا شده در واحد سمنان نسبت به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه همکاری اقدام کنند.

رهبر درآمد حاصل از اجرای این راهکار را برای دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در سال نخست بالغ بر 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مبلغ با توجه به زیرساخت‌های مهیا شده در واحد سمنان و تجهیزات پیشرفته تهیه شده، می‌تواند به حد قابل قبولی افزایش داشته باشد.

دانشگاه ازاد اسلامی سمنان با بیش از 60 عنوان آزمایشگاه و کارگاه تخصصی در رشته‌های فنی و مهندسی یکی از بزرگترین مجموعه های آزمایشگاهی و کارگاهی را در استان سمنان در اختیار دارد.

20101

کد خبر: 544915

وب گردی

وب گردی