توضیحات جهانگیر هدایت درباره مسابقه ادبی صادق هدایت

گزارش چهاردهمین مسابقه ادبی صادق هدایت اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز جهانگیر هدایت درباره این مسابقه گفت: امسال در این مسابقه ادبی 1608 نفر با ارسال یک داستان کوتاه حضور یافتند. اکثریت شرکت‌کنندگان از داخل کشور و عده‌ای از ترکیه، آمریکا، کانادا، افغانستان، استرالیا، دانمارک، فرانسه و سوئد داستان فرستاده‌اند.

او افزود: از این تعداد 47% خانم‌ها و 53% آقایان هستند و نکته جالب آن‌که حداقل سن شرکت‌کنندگان 9 سال و حداکثر 65 سال است که تفاوتی حدود 56 سال را نشان می‌دهد.

مسئول برگزاری مسابقه ادبی هدایت همچنین گفت: ارزشیابی مرحله اول داستان‌ها آغاز شده و داستان‌های برتر به مرحله داوری نهایی راه می‌یابند. سرانجام 10 عدد داستان به عنوان بهترین داستان‌ها معرفی می‌شوند و انتخاب چهار برنده نهایی از میان آن‌هاست. روز 28 بهمن‌ماه که مصادف با سال‌روز تولد صادق هدایت است برندگان نهایی اعلام می‌شوند. امسال به برندگان مسابقه یک سال مجله اینترنتی "نیویورک فا" که رسانه‌ای ادبی به فارسی و انگلیسی است نیز اهدا می‌شود.

او در پایان گفت: در 14 سال گذشته متجاوز از 16هزار نفر در این مسابقه حضور یافته و حدود 50 نفر از ایران، کانادا و افغانستان جوایز خود را دریافت کرده‌اند.

502502

کد خبر: 544956

وب گردی

وب گردی