عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات: واکاوری شعار مرگ بر آمریکا وظیفه دانشگاهیان است

گردهمایی دانشگاهیان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ( 13 آبان) با حضور جمعی از مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات، با حضوراساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در این مراسم دکتر سید یعقوب زراعت کیش عضو هیات علمی این واحد با بیان اینکه 13 آبان روزی است که منشاء و یادآور استکبار ستیزی است، گفت: 13 آبان یادآور مناسبتهای مختلفی نظیر تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان سال 1343 توسط رژیم پهلوی، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران، سیزدهم آبان سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 است.

او گفت: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را به انقلاب دوم ایران تشبیه کرده اند، انقلابی که در آن پایگاه مکر و حیله استکبار جهانی در ایران اسلامی برچیده شد. روزی که جوانان برومند ایران اسلامی با آگاهی از نیرنگ های آمریکا و اقدامی شجاعانه به جهانیان نشان دادند که این کشور به هیچگاه جایی برای ظالمین و مستکبرین جهان نداشته و نخواهد داشت.

دکتر زراعت کیش به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان پایه و اساس شعار مرگ بر آمریکا را علمی، معقول و منطقی دانسته اند بنابراین وظیفه دانشگاهیان است که به واکاوی این شعار بپردازند و با بررسی جنبه های مختلف سیاستهای پر از مکر و نیرنگ آمریکا و اقدامات خصمانه آن به آگاهی هرچه بیشتر جوانان کمک کنند.

او گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند عده ای ساده دل و یا مغرض به دنبال ایجاد جلوه و چهره ای دوستانه از آمریکا هستند و شعار مرگ بر آمریکا را نادرست دانسته و در پی تضعیف روحیه استکبار ستیزی در بین مردم ایران اسلامی هستند تا استکبار جهانی فرصتی دوباره برای نفوذ به ایران پیدا کند.

دکتر زراعت کیش با بیان اینکه آمریکا همچنان دشمن ما بوده و هست و از هیچ اقدامی در ضربه زدن به ایران کوتاهی نخواهد کرد، گفت: نباید اجازه دهیم تا روحیه استکبار ستیزی مردم ایران و شعار مرگ بر آمریکا به ورطه فراموشی سپرده شود.

او گفت: از آنجایی که استکبار جهانی و ایادی آن نظیر عربستان سعودی و اسرائیل به قدرت سیاسی، نظامی و استراتژیک ایران در منطقه پی برده اند، با ترفندهای مختلفی به دنبال تضعیف ایران اسلام هستند.

دکتر زراعت کیش گفت: باید تمام سعی و تلاش خود را برای به تحقق رسیدن سخنان مقام معظم رهبری و به نتیجه رسیدن آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.

در حاشیه این مراسم پرچم آمریکا به عنوان نماد استکبار جهانی به آتش کشیده شد که با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل دانشگاهیان همراه بود.

10104

کد خبر: 545227

وب گردی

وب گردی