صامت: آیین نامه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانشگاه آزاد اسلامی بازنگری می‌شود

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از بازنگری آیین نامه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانشگاه‌ آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا صامت مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، درباره جلسه هم اندیشی آیین نامه مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی گفت: این جلسه 9 و 10 آبان ماه با حضور دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر گلزاری مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور مشاوره و روانشناسی در واحد مشهد برگزار شد.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به اهداف برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این جلسه استفاده از نظرات همکاران در حوزه های اجرایی بود که به همین منظور از 20 نفر از معاونین دانشجویی و فرهنگی دعوت شد تا درخصوص آیین نامه مراکز مشاوره بازنگری شده، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

صامت با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم حوزه دانشجویی و فرهنگی بحث مشاوره است، گفت: در حال حاضر 252 واحد دانشگاهی دارای مراکز مشاوره فعال هستند و بیش از 1000 نفر همکار مشاور که غالبا از اعضای هیات علمی دانشگاه هستند در این مراکز فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر این مراکز براساس بخشنامه ای که سال 87 تدوین شده فعالیت می کنند، گفت: با توجه به دیدگاه های جدیدی که در بخش مشاوره بوجود آمده از جمله توسعه خدمات به کلیه دانشجویان به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی، سیستم ارجاع، ساختار مراکز مشاوره، حق مشاوره، گسترش و توسعه انواع خدمات مشاوره از جمله مشاوره دینی، شغلی، تحصیلی، ازدواج، غربالگری و ارزیابی دانشجویان از لحاظ سلامت جسمی و روانی و ... آیین نامه مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانشگاه آزاد اسلامی مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سیستم ارجاع در آیین نامه جدید گفت: یکی از اهداف آیین نامه جدید پیش بینی سیستم ارجاع است، به این معنی که اگر خدمات تخصصی مورد نیاز دانشجویان در مرکز مشاوره واحد تحصیلی موجود نبود دانشجو به مرکزی که خدمات تخصصی مورد نظر را دارا است ارجاع داده می شود.

راه اندازی مرکز مشاوره نمونه در مراکز استان

صامت گفت: در همین راستا در مراکز استان یک مرکز نمونه (سطح یک) پیش بینی شده که دارای نیرو، امکانات و خدمات بیشتر است، که واحدها در صورتیکه خدمت مورد نظر دانشجو را نداشته باشند باید دانشجو را به این مراکز ارجاع دهند.

او به سطح بندی مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: مراکز مشاوره با توجه به تعداد دانشجو و امکانات موجود به 5 سطح تقسیم بندی خواهند شد.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تشکیل شورای سیاست گذاری مراکز مشاوره خبر داد و گفت: شورای سیاست گذاری مراکز مشاوره و روانشناختی در سازمان مرکزی به ریاست دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی و متخصصین امر به منظور برنامه ریزی های کلان تشکیل خواهد شد.

ارائه خدمات مشاوره به کارمندان، اعضای هیات علمی و خانواده آنان

صامت با بیان اینکه حق مشاوره و افرادی که می توانند از این مراکز استفاده کنند از دیگر موضوعات مطرح شده در آیین نامه جدید است، گفت: درحال حاضر مراکز مشاوره ما تنها به دانشجویان خدمات ارائه می دهند، که در نظر داریم در آیین نامه جدید این مراکز به کارمندان، اعضای هیات علمی، خانواده آنان و در صورت وجود امکانات به خارج از دانشگاه با تعرفه های متفاوت خدمات ارائه دهند.

او با بیان اینکه هدف ما ارائه خدمات به دانشجویان است، گفت: به همین منظور باید آیین نامه ای اجرایی و عملی تهیه شود.

20104

کد خبر: 545287

وب گردی

وب گردی