امروز؛  آغاز فروش بلیت پروازهای عتبات به مناسبت اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از آغاز فروش بلیت‌های هواپیما به عتبات عالیات به مناسبت اربعین از امروز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد از ساعت 8 صبح گفت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی آژانس های هواپیمایی در فروش بلیت پروازهای نجف و بغداد با نرخ‌های گران که سال های گذشته گزارش شد، امسال با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری برای سفر به عتبات عالیات ، نرخ های ثابت در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران-نجف-تهران 850 هزار تومان ، مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است ، اظهار کرد: نرخ بلیت پروازهای عتبات از سایر فرودگاه‌ها از جمله اصفهان و تبریز به نجف نیز با نرخ 950 هزار تومان خواهد بود.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپمایی نرخ‌های مصوب به مقاصد پروازی عتبات عالیات فقط مربوط به بازده زمانی 5 تا 18 آذر است و در صورت مشاهده فروش بلیت بیش از نرخ های مصوب با متخلفان برخورد می‌شود.

سامانی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ شرکت هواپیمایی مجاز نیست بلیت مسیرهای پروازی به عتبات را در این بازه زمانی به صورت چارتر عرضه کند ، گفت : همه بلیت های این مسیر باید به صورت سیستمی به متقاضیان فروخته شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد : نرخ‌های مصوب برای مسیرهای پروازی عتبات مربوط به کلاس پروازی عادی است و کلاس‌های پروازی درجه یک (first class) و کلاس تجاری (business class) مشمول این قیمت‌گذاری نمی‌شود بلکه به دلیل ارائه خدمات بیشتر در این کلاس های پروازی نرخ بلیت آنها نیز بیش از نرخ های مصوب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، هر هفته 86 پرواز برنامه‌‌ای به مقصد نجف و 55 پرواز برنامه‌ای به بغداد از کشورمان انجام می‌شود که به مناسبت اربعین شرکت های هواپیمایی درخواست انجام پروازهای فوق العاده خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده‌اند.

401401

کد خبر: 545629

وب گردی

وب گردی