مسائل اقتصادی عامل مهم بروز خشونت در جامعه

 نماینده دادستانی کل کشور گفت: عامل مهم بروز خشونت در جامعه مسائل اقتصادی است جوانان می‌خواهند ازدواج کنند، اما به دلیل مسائل اقتصادی و بیکاری نمی‌توانند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، فراهانی در نخستین کمیته ملی پیشگیری از وقوع جرم با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید این همه خشونت وجود داشته باشد و با تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم اصول 156، 174 و 175 قانون اساسی جنبه اجرایی پیدا می‌کند، گفت: این قانون همه اداره‌‌ها را درگیر این موضوع کرده و همه را در این زمینه مسئول می‌داند.

او با اشاره به قانون آیین دادرسی کیفری جدید گفت:این قانون با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم تدوین شده و به برخورد علمی با متهم می‌پردازد و خصوصاً در ماده 279 شناسنامه شخصیتی مجرم را در نظر گرفته است.

فراهانی با بیان اینکه در حال حاضر با این خلاء مواجهیم که هنوز نتوانسته‌ایم شخصیت فرد را از دوران طفولیت رصد کنیم گفت: در قانون این اقدام تنها برای مجرمین خطرناک درنظر گرفته شده اما پیشنهاد ما این است که پرونده شخصیت از دوران طفولیت برای همه در نظر گرفته شود.

او با تصریح بر اینکه در حال حاضر فرهنگ پیشگیری از جرم رنگ و بوی کمی دارد ادامه داد: صداوسیما، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و تمامی بخش‌های درگیر در این بحث باید در این خصوص اقدام کنند.

نماینده دادستانی کل کشور با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی نباید این همه خشونت وجود داشته باشد اضافه کرد: عامل مهم خشونت در جامعه مسائل اقتصادی است زیرا جوانان می‌خواهند ازدواج کنند، اما به دلیل مسائل اقتصادی و بیکاری نمی‌توانند. لذا دادستانی کل اعلام آمادگی می‌کند که در این رابطه قدم برداشته و بتوانیم جرم را پیش از رسیدن به دادسرا رفع و رجوع کنیم.

105105

کد خبر: 545675

وب گردی

وب گردی