فرصت‌های زیادی در پرتو نتایج برجام پیش بینی می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از تعمیق همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: ما فرصت های زیادی در پرتو نتایج برجام فراروی بخش های اقتصادی دو طرف پیش بینی می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، در دیدار امروز محمد جواد ظریف و مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا، دو طرف پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج توافق برجام اظهار داشت: آثار و نتایج برجام را می بایست به طور جدی در چارچوب مفاد آن مورد توجه قرار دارد و ساختارهای آن را به شکلی منطقی و اصولی تطبیق کرد.
ظریف با اشاره به تحولات مخاطره آمیز ناشی از افزایش خشونت و افراط گرایی در سوریه گفت: روند افراط گرایی در سوریه زمام امور خشونت را به اوج خود رسانیده است و مردم، زنان و کودکان را آواره به سمت اروپا روانه ساخته است و مردم بیگناه سوریه را با دشواری های بیشماری مواجه ساخته است و ما همواره تاکید می کنیم بحران سوریه، تنها راه حل سیاسی دارد.
وی با استقبال از تعمیق همکاری های اقتصادی و گفتمانی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: ما فرصت های زیادی در پرتو نتایج برجام فراروی بخش های اقتصادی دو طرف پیش بینی می کنیم و از گسترش گفت وگوهای پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا در چارچوب اصول بنیادین مورد قبول پارلمان های دو کشور و احترام بر ارزش های متقابل استقبال می کنیم.
وی افزود: به طور طبیعی دستور کار هر طرف متناسب با مقتضیات خود متمایز است. از دیدگاه ما اسلام ستیزی در غرب و استانداردهای دوگانه در تعامل با حقوق شهروندان آسیایی و آفریقایی در غرب، یک پدیده جدی برای گفتمان است.

همچنین مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا با تشریح رویکردهای اتحادیه و پارلمان اروپا اظهار داشت: ما تـأکید داریم که جمهوری اسلامی ایران بازیگری مهم برای حل مناقشات منطقه ای بوده است و نقش آن در برقراری صلح و ثبات، غیر قابل انکار است و حضور جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس های بعدی وین حائز اهمیت است.
رئیس پارلمان اروپا با اشاره به همکاری های رو به گسترش پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا اظهار داشت : ما همکاری های پارلمانی خوبی را با مجلس شورای اسلامی ایران داریم و آمادگی داریم با راهکارهای جدید این همکاری ها را گسترش دهیم .
مارتین شولتز با اشاره به روند گسترش همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما از همکاریهای اقتصادی، مراودات تجاری و سرمایه گذاری اروپا در جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم و این روند را در چارچوب نتایج برجام گسترش خواهیم داد.
201/201

کد خبر: 545703

وب گردی

وب گردی