معاون وزیر علوم:  هرماه بیش از ۸۰ تقاضای انتقال دانشجو به داخل کشور بررسی می شود

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: هرماه بیش از ۸۰ تقاضای انتقال به دانشگاههای داخل دانشجویان ایرانی خارج از کشور بررسی می شود و این تقاضاها، منهای تقاضاهایی است که به دانشگاه‌ها ارایه می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید ابوالحسن ریاضی، با اشاره به انتقال دانشجویان ایرانی از خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل گفت: دانشجویان ایرانی مقاطع مختلف درخارج از کشور، اگر براساس آیین نامه انتقال، شرایط لازم را داشته باشند، به دانشگاه های داخل منتقل می شوند.

او با اشاره به شرایط انتقال دانشجویان از دانشگاه‌های خارج به داخل گفت: از جمله این شرایط می توان به حضوری بودن تحصیل، داشتن پیشرفت تحصیلی، معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل و پرداخت هزینه‌ تحصیل توسط دانشجویی که منتقل می شود اشاره کرد.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم در پاسخ به این سوال که سقف و کف شهریه این دانشجویان چقدر است، گفت: هزینه تحصیل براساس مصوبات هیات امنای دانشگاه‌ها مشخص می شود.

او گفت: تحت شرایطی که اعلام شد درخواست انتقال مطرح می شود و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند پذیرفته می شوند.

ریاضی گفت: در ضمن اگر فردی صرفا پذیرش از خارج از کشور داشته باشد، یا اینکه در دانشگاه غیر معتبر تحصیل کرده باشد، نمی تواند در دانشگاه دولتی ادامه تحصیل دهد.

او در خصوص آمار درخواست انتقال دانشجویان ایرانی خارج به داخل گفت: تقریبا هرماه بیش از ۸۰ تقاضا بررسی می شود و این تقاضاها، منهای تقاضاهایی که به دانشگاه‌ها ارایه می شود.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: عمده این تقاضاها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است که با توجه به وجود تقاضای داخل کشور با دقت و رعایت همه نکات با انتقال موافقت می شود.

20104

کد خبر: 545817

وب گردی

وب گردی