محیط شهری ایران برای سالمندان مناسب سازی نشده است

رئیس صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران گفت: در حال حاضر 70 درصد از مردم ایران در مناطق شهری زندگی می‌کنند این در حالی است که محیط شهری ایران برای سالمندان مناسب سازی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، العداوی، در همایش کارگاه تخصصی محیط دوستدار سالمند افزود: در حال حاضر سالمندی تبدیل به یک چالش شده و جمعیت زیادی از کشورها را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ این افراد باید امکاناتی داشته باشند تا بتوانند از زندگی خود لذت ببرند.

او در ادامه ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر 70 درصد مردم ایران در مناطق شهری زندگی می‌کنند اما محیط‌های شهری ایران برای سالمندان مناسب سازی نشده گفت: محیط‌ها و شهرهای دوستدار سالمند در ایران نیاز به کار بسیار دارند و این در حالیست که سالهاست صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFDA) با دولت ایران همکاری داشته و به همکاری‌های خود ادامه می‌دهد.

العداوی ادامه داد: خدمات بهداشتی و سلامت بخشی از شاخص‌های کاهش نرخ مرگ و میر در نوزادان است که ایران در مقایسه با دیگر کشورها به این دو شاخص مهم دست یافته است.

او افزود: اینها اقدامات مثبتی هستند که در ایران انجام شده و کشورهای منطقه هم باید از این تجربیات ایران استفاده کنند.

العداوی ادامه داد: ما در صدد تبادل تجربه بین ایران و متخصصین بین المللی هستیم همچنین آنکه دبیرخانه شورای سالمندی در ایران نیز اقدامات مثبتی را به انجام رسانده است.

او در پایان تاکید کرد: در حال حاضر صندوق جمعیت سازمان ملل در حال تهیه یک برنامه کشوری از سال 2017 تا 2021 است که در چارچوب این برنامه بر روی مسائل سالمندی و کار با سالمندان دقیق خواهیم شد و در راستای آن کیفیت زندگی سالمندان را در کشورها افزایش خواهیم داد.

20106

کد خبر: 545841

وب گردی

وب گردی