نخستین «استارتاپ ویکند» بین‌المللی استان گلستان

عبدالقیوم ابراهیمی عضو هیات علمی و موسس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان همزمان با هفته کارآفرینی، در نخستین رویداد بین المللی استارتاپ ویکند در استان گلستان سخنرانی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالقیوم ابراهیمی در این خصوص به خبرنگار آنا در گرگان گفت: اردوی «استارتاپ ویکند» یک رویداد آموزشی-تجربی است که در سه روز متوالی در روزهای 27 تا 29 آبان در گرگان برگزار می شود و در این برنامه که به شکل رقابتی خواهد بود شرکت کنندگان در بخش های از پیش تعیین شده گردهم می آیند تا در طی این مدت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و ایده ای را اجرا کنند.

موسس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با توجه به اینکه خلق ایده باید به یک عادت در میان جوانان و به خصوص دانشگاهیان تبدیل شود افزود: کارآفرینی پس از خلق ایده مسیر روشن آینده فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

دکتر عبدالقیوم ابراهیمی در 19 بهمن 1311 در شهر گرگان متولد شد. وی لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته زراعت و اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اخذ نمود و با تحصیل در رشته گیاه شناسی و بیماری گیاهی، موفق به اخذ گواهینامه از انستیتوی آگرنومیک پاریس و دکترا از دانشگاه پاریس در سال 1342 شد. ابراهیمی در سال 1968 میلادی برای گذراندن فرصت مطالعاتی عازم آمریکا شد که در این مسافرت، ضمن برخورداری از بورس دولتی ایران، بورس تحصیلی امریکا و بورس چهار هفته ای NationalScience Fondation بنیاد علمی بین المللی امریکا را نیز دریافت کرد.

دکتر ابراهیمی در دانشگاه ایالتی امریکا در ایالت آیوا ( IWOA) در شهر ایمز (AMES) دوره پیشرفته بیماری های گیاهی را گذراند و مدرک فوق دکترای Postdoctoral را اخذ کرد.

ابراهیمی طی سال های 76- 1975 و 86 – 1985 میلادی به مدت یک سال برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه های ویسکانسین در شهر مدیسن (Madison) دانشگاه ایلی نویز (Illinois) در شهر ماباین رفت. ابراهیمی در سال 1366 شمسی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان را بنیانگذاری کرد.

20101

کد خبر: 545857

وب گردی

وب گردی