ارزیابی رشته‌های تحصیلات تکمیلی، چراغ راه توسعه دانشگاه/ پایان کار ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در 20 استان

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ارزیابی رشته های تحصیلات تکمیلی، چراغ راه توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه گسترش رشته های تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه ارزیابی رشته های پیشنهادی تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز استان‌های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد با حضور دکتر مجتبی علوی فاضل رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر حمزه سارویی، دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر عبدالحمید فرزانه، رییس دبیر خانه هیات امنا فارس، رؤسای واحدها و مراکز دانشگاهی و دیگر مسئولین دانشگاه در شیراز آغاز به کار کرد .

علوی فاضل در این نشست اظهار کرد: کار ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی در 20 استان کشور به پایان رسیده و با آغاز بررسی رشته های استان فارس، در حقیقت بیست و یکمین استان می باشد که کار ارزیابی رشته‌ها و ممیزی آن‌ها را آغاز می‌کنیم.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد افزود: امروز و فردا ارزشیابی رشته‌های تحصیلات تکمیلی واحدها و مراکز استان‌های فارس، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد با حضور رؤسای واحدها انجام می‌گیرد و هدف از این ممیزی و ارزشیابی، در حقیقت حفظ استانداردها و کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی است و سمت و سو دادن به حرکت توسعه کیفی دانشگاه است که طبیعتاً هم واحدهای دانشگاهی از این فرایند استقبال می کنند و هم سازمان مرکزی دانشگاه به عنوان یک وظیفه و تکلیف برای حفظ کیفیت این کار را انجام می‌دهد.

وی گفت: برای اطمینان به تمام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی که در سال های گذشته وارد دانشگاه شده‌اند، عرض کنم که پذیرش‌های دانشگاه آزاد اسلامی قانونی و بر اساس مجوزها، توافق‌ها و با اطلاع کامل وزارت علوم و تحقیقات فناوری بوده و هیچ مشکلی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه وجود ندارد.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اشاره‌ای هم به تأیید مدرک برخی از فارغ‌التحصیلان پردیس‌های واحدهای علوم و تحقیقات‌های سابق که روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده بود، داشت و آن را یک بحث انحرافی و یک مسئله داخلی در وزارت علوم دانست که باید،خودشان آن را حل کنند و مسائل داخلی خودشان را به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما نسبت ندهند و در اینجا جا دارد از همکاری خوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تصویب رشته‌های دانشگاه آزاد، بخصوص رشته‌های تحصیلات تکمیلی نهایت تقدیر و تشکر را بعمل آوریم.

علوی فاضل تصریح کرد: این دستور مقام عالی وزارت و یک امر طبیعی و بدیعی است که مجموعه وزارت علوم باید دستور وزیر را اجرا کند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد که به یاری خداوند متعال با اتمام کار ارزشیابی و ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی که تا پایان آبانماه انجام خواهد شد، ما می‌توانیم یک تصویر روشنی از وضعیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و نیازهایی که باید واحدهای دانشگاهی برای رفع آنها تلاش بکنند به دست بیاوریم و این روشن شدن وضعیت چراغ راه توسعه آتی ما در حوزه تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیات‌های امنای استانی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بر یک مبنای پاک بنا نهاده شده و نیت بنیانگذاران دانشگاه ارائه خدمات آموزشی به نقاط محروم کشور و دسترسی آسان به آموزش عالی برای سیل مشتاقان تحصیل بوده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر دکتر میرزاده همت و جدیت نمی کردند ، توسعه تحصیلات تکمیلی به این خوبی انجام نمی‌شد و رئیس دانشگاه با شجاعت ، پشتکار و تعهد به دانشگاه و تکیه بر توان علمی اساتید و امکانات واحد ها توانست حق دانشگاه را بگیرد و حال نوبت واحدهای دانشگاهی است که در امر ارتقاء کیفیت این دوره‌هاتلاش کنند.

علوی فاضل افزود: گسترش بدون امکانات برخی دانشگاهها در سالهای قبل چیزی جز زمین زدن دانشگاه آزاد اسلامی نبود،کار اصلی ما آموزش نیروی انسانی متخصص است و توسعه تحصیلات تکمیلی در همین راستاست که با تلاش‌های بی شائبه دکتر میرزاده و حمایت‌ قاطع 242 نماینده مردم شریف کشورمان در مجلس شورای اسلامی بود که رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی پس از مدت‌ها به تصویب رسید.

وی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد سند چشم‌انداز کشور ادامه داد: در سال 1404 باید 50 درصد تولیدناخالص ملی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان باشد که مخاطب اصلی این سیاست دانشگاهها و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی هستند، بنابراین گسترش تحصیلات تکمیلی و تربیت نیروهای متخصص در راستای تحقق اهداف والای کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری است که سر لوحه کاری همه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی است.

20101

کد خبر: 545945

وب گردی

وب گردی