جام جهانی 2022 در قطر و برده داری مدرن

جام جهانی 2022 احتمال کمی دارد که در قطر برگزار شود چرا که در حال حاضر این کشور متهم به فساد است.در آینده جزئیات بدتری ممکن است اعلام شود. قطر در حال حاضر به برده داری مدرن برای محدودیت های سخت کارگران برای ساخت و ساز سالن های ورزشی متهم شده‌است.

ایسکانیوز: بر اساس گزارش ریوت، احتمال اینکه جام جهانی 2022 در قطر برگزار شود بسیار کم است. علت آن نیز فساد و بردگی مدرن در قطر و بیگاری کشیدن از مهاجران خارجی به عنوان کارگر است و محدودیت خروج از کشور کارگران است.

از وقتی که به امارات در سال 2010 جایزه داده شد جام جهانی فیفا 2022 در قطر جنجال زیادی به همراه دارد.

اولین مشکل، آب و هوا بود. به طور معمول، جام جهانی فیفا در تابستان اتفاق می‌افتد زمانی که بازیکن‌ها از وظایف باشگاه خود آزاد هستند. پس از اندیشه کردن در مورد اثرات غیر قابل تحمل گرمای تابستان در قطر، مقامات تصمیم گرفتند که رقابت ها باید در ماه نوامبر برگزار شود - فصل اوج لیگ باشگاه.

سپس در ماه مه امسال فیفا توسط یک پرونده بزرگ فساد به لرزه درآمد. این باعث شد که مقامات سوئیس و اف بی آی تحقیقات خود را در زمینه فساد در فرایندهای تصمیم گیری در کشورهای میزبان روسیه در جام جهانی 2018 و قطر در جام جهانی 2022 آغاز کنند.

سپ بلاتر، رئیس فیفا، که ریاست وی در حال حاضر در انتظار یک تحقیق فساد به حالت تعلیق درآمده است، اخیرا گفته است: «در گروه توافق شد برای فیفا به روسیه برویم چون این کشور هرگز در اروپای شرق نبوده است و برای فیفا 2022 ما به آمریکا بازگردیم». اما این طرح پس از کشف به دلیل اتهام بلاتر خنثی شد. نیکولاس سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، میشل پلاتینی، رئیس فوتبال اروپا و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، شاهزاده قطر را برای ناهار ملاقات کردند

بلاتر گفت: «پس از مذاکرات میان سارکوزی و شاهزاده قطر، که در حال حاضر در حال اداره کردن امارات است، یک جلسه ناهار بین دو مرد و پلاتینی برگزار شد. چهار رأی اروپا از ایالات متحده گرفته شده بودند، پس نتیجه 14 به 8 بود. با آن چهار رأی، 12 در برابر 10 [به نفع ایالات متحده آمریکا]می‌شد». کارت زرد!

جام جهانی 2022 احتمال کمی دارد که در قطر برگزار شود چرا که در حال حاضر این کشور متهم به فساد است. در آینده جزئیات بدتری ممکن است اعلام شود. قطر در حال حاضر به برده داری مدرن برای محدودیت های سخت کارگران برای ساخت و ساز سالن های ورزشی متهم شده‌است.

تنها عربستان سعودی و کره شمالی محدودیت های سفری مشابه برای کارگران خود دارند.

گزارش حاکی از این است که بین سالهای 2010 - 2013 حدود 1800 نفر از کارگران مهاجر جان خود را در حین عملیات ساخت و ساز از دست داده‌اند. دولت قطر هیچوقت عنوان نمی‌کند شرایط کار غیر قابل تحمل است. با توجه به قانون شرکت DLA Piper که توسط دولت قطر تصویب شده است باید به موضوع نگاه‌ کرد. مرگ کارگران در حین عملیات ساخت و ساز برابر با میزان مرگ بر اثر علت طبیعی، مرگ بر اثر خودکشی و مرگ بر اثر تصادف است.

همه این کارگران در حال کار کردن بر روی امکانات جام جهانی نیستند. از سال 2010 این کارگران علاوه بر ساختن سالن های ورزشی برای جام جهانی 2022، به ساختن آسمانخراشها و ساختمان های دیگر برای جام جهانی 2022 مشغول هستند که شهر قطر را زیباترین شهر کنند و به قطر عنوان شهر جدید بدهند.

سیستمی که کارگران به محدودیت سفر بر اساس اختیارات کارفرمایان خود متصل می‌شوند به عنوان «کافالا» شناخته شده‌است. قطر وعده داده است که این سیستم را اصلاح کند. اما اصلاحات پیشنهادی کارگران به یک تضمین 5 ساله از محدودیت های مسافرتی است.

وعده اصلاحات به عنوان یک سرپوش به منظور جلب در شرکت ها و دولت ها به انجام کسب و کار در قطر به عنوان بهترین کشور خلیج استفاده شده‌است و تحولات عظیم زیربنایی برای میزبانی جام جهانی 2022 را گسترش می‌دهند. شاران بارو، وزیر اتحادیه بین المللی کنفدراسیون (ITUC) عمومی در بیانیه ای گفت: «تراژدی 1.7 میلیون کارگر مهاجر گرفتار شده در قطر برده داری مدرن و روز تعریف می‌کند».

مهاجران از هند، نپال و بنگلادش اکثریت برآورد 1.4-1.7 را از کارگران مهاجر و اکثریت 1800مرگ بین سال‌های 2010-2013 را تشکیل می‌دهند. بر اساس برآورد آی تی یو سی، این عدد انتظار می‌رود به 2.4 کارگر مهاجر و مرگ 4000 کارگر قبل از جام جهانی 2022 برسد.

علاوه بر این، گزارش شده است که اکثریت کارگران در قطر حقوق خود را که 1.3 دلار در روز است را نزدیک به یک سال است که دریافت نکرده‌اند. کارت قرمز.

حقوق بشر نگرانی بزرگی در قطر است. به گفته اخیر بلاتر مبنی بر فساد در قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022، ممکن است به قطر توجه بیشتری نشان داده شود و حتی از او خواسته شود که از حقوق میزبانی خود بگذرد.

ترجمه: الهیار الهی

301302

کد خبر: 546018

وب گردی

وب گردی