رسالت مهم دانشگاه ها، کارآفرینی، ثروت آفرینی و فن آفرینی است

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد اظهار کرد: رسالت مهم دانشگاه ها گذر از نسل اول و دوم یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم و چهارم کارآفرینی، ثروت آفرینی و فن آفرینی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ضمیریان، معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد در نشست خبری کنگره اولین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی و دهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان شمالی گفت: رسالت مهم دانشگاه ها گذر از نسل اول و دوم دانشگاه ها یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم و چهارم کارآفرینی، ثروت آفرینی و فن آفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم بحث اشتغال دانش آموختگان و کمک به برآورده کردن نیازهای جامعه بر پایه علم و فناوری است که یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به این هدف ایجاد مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان است و ماهیت شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که شرکت های تعاونی می توانند از جمله شرکت های دانش بنیان محسوب شده و این نقطه مشترک ما برای همکاری دانشگاه و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری ضمن اشاره به محوره های جشنواره اظهار کرد: جشنواره استانی کارآفرینی دانشگاهی در چهار محور صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

ضمیریان ضمن اشاره به روزهای برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره روزهای 25 تا 27 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد و در حاشیه این جشنواره، 20 غرفه به تولیدات کارآفرینان استان اختصاص خواهد یافت.

ضمیریان با بیان نحوه داوری این جشنواره اظهار کرد: کمیته علمی این جشنواره ترکیبی از استادان دانشگاهی و متخصصان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی می باشد که به کمیته علمی معرفی شده اند و پس در هر یک از محورهای ذکر شده بر اساس شاخص های خلاقیت و نوآوری، تحمل ریسک و ابهام و تولید ارزش اقتصادی سه کارآفرین برتر پس از داوری نهایی معرفی خواهد شد.

حسن نوری مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ضمن اشاره به همکاری دانشگاه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با همکاری دانشگاه ها باید به سمت و سویی برویم تا بتوانیم آموزش ها را تولید محور و بازارمحور کرده و بتوانیم جنب و جوش اقتصادی را در بین نسل جوان بالاخص فارغ التحصیلان دانشگاه ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری تورهای کارآفرینی در استان گفت: تور کارآفرینی هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد که دانشجویان علاقمند می توانند با ثبت نام در این تورها در دوره های تخصصی کارآفرینی شرکت کنند.

حسن نوری مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ضمن تحلیل و بررسی وضعیت اشتغال استان بر گسترش فرهنگ تعاون در راستای تشکیل شرکت های دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش آموختگان، همکاری طرفین در راستای انجام امور قابل واگذری دانشگاه به شرکت های دانش بنیان و حمایت طرح ها و پروژه های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان توسط اداره کل تعاون تاکید کرد.

20101

کد خبر: 546086

وب گردی

وب گردی