کارکردهای پنج‌گانه محوریت «سه فقیه» برای اصولگرایان مشخص شد

دبیر کل جمعیت رهپویان گفت :علمای بزرگوار و سه‌گانه‌ای که مورد عنایت و تفاهم همه اصولگرایان قرارگرفته‌اند یعنی حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی امکانی را فراهم کرده‌اند که ما امید بسیار بالایی برای رسیدن به این تفاهم داشته باشیم،

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ، با اشاره به ائتلاف اصولگرایان برای وحدت، اظهار داشت: افقی که برای وحدت شکل‌گرفته بسیار روشن است و عقلانیت و تعهد گروه‌های انقلاب سبب شده با توجه به شرایط ویژه فعلی، مصالح و منافع انقلاب اسلامی را بر منافع گروهی ترجیح داده و به سمت وحدت بر اصول متمایل باشند.

زاکانی ادامه داد: آنچه مطلوب نیروهای انقلاب است این است که وحدتی را دنبال کنند که بر محوریت اصول شکل می‌گیرد و به‌تبع آن، یکی از محوری‌ترین اصل‌ها، ولایتمداری است بنابراین توجه به اصول و دوری از سهم خواهی امکان موفقیت را برای نیروهای انقلاب فراهم می‌کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان یادآور شد: علمای بزرگوار و سه‌گانه‌ای که مورد عنایت و تفاهم همه اصولگرایان قرارگرفته‌اند یعنی حضرات آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و یزدی امکانی را فراهم کرده‌اند که ما امید بسیار بالایی برای رسیدن به این تفاهم داشته باشیم، ازاین‌رو چون اصل بر وحدت بر محور اصول است، محوریت این علمای بزرگوار، کارکردهای پنج‌گانه‌ای دارد.

وی بابیان اینکه در این زمینه دقت در تشخیص درست اصول توسط اصولگرایان و صحت این تشخیص توسط این بزرگواران باید موردتوجه باشد، تصریح کرد: نکته دوم هدایت‌ها و دقت‌هایی که این سه بزرگوار دارند که منشأ رهنمون شدن در این مسیر با دقت بالاتری خواهد بود.

به گفته زاکانی نکته سوم نظارت بر عمل به اصول است که اگر ما تشخیص درست هم دادیم باید ببینیم به آن اصول پایبند هستیم یا خیر، لذا این نظارت عالیه به لطف خدا انجام خواهد شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان نکته چهارم را جنبه هویت بخشی و مددکاری دانست و گفت: با این هویت بخشی امکان بهره‌مندی از یک اعتبار بالاتر برای جریان اصولگرا وجود خواهد داشت و نهایتاً جنبه داوری است که امکانی را میسر می‌کند که در این مسیر بن‌بستی وجود نداشته و اختلاف‌نظرها حل شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به تجارب گذشته و حساسیت‌های امروز تأکید کرد: راه پیش رو بسیار سخت است اما برکات و داشته‌ها به لطف الهی نسبت به گذشته فراوان‌تر بوده و افق روشنی پیش روی نیروهای انقلاب و افراد متعهد به انقلاب اسلامی وجود دارد.

203/201

کد خبر: 546162

وب گردی

وب گردی