رئیس ستاد بحران کیش :توفان خسارت جانی به همراه نداشت

 رئیس ستاد بحران کیش گفت : توفان و باران صبح روز چهارشنبه در جزیره کیش هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا علی اصغر مونسان با تاکید بر اینکه باید بتوان وقوع پدیده های طبیعی را مدیریت کرد افزود : سرعت توفان امروز 110 کیلومتر بر ساعت بوده که عدد بالایی است و خوشبختانه بر خلاف تصور ما سازه ها و ساختمان های کیش نشان داد به لحاظ ایمنی و مقاومت وضعیت خوبی دارند .
او عمده خسارت ها را شکستگی درختان عنوان کرد و افزود : افتادن چند تیر برق ، سقوط سازه های تبلیغاتی یا درختان برروی خودروها، افتادن دکل های برق و مخابرات از دیگر موارد اعلام شده پس از وقوع این حادثه بود.
او تاکید کرد: گزارشی از خسارت جانی دریافت نکردیم.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در مورد مجروحان حادثه گفت : از همان ساعات نخست حادثه نیروهای امداد ، آتش نشانی ، هلال احمر ، نیروی انتظامی در سطح شهر مستقر بودند و 15 نفر بر اثر این حادثه مجروح شدند که 12 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر زیر نظر پزشک هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معابر اصلی شهر درساعات ابتدایی صبح پاکسازی شد و نیروهای خدماتی در حال رسیدگی به وضعیت معابر فرعی هستند.
او تصریح کرد : وقوع هر گونه حادثه درسی برای تقویت مدیریت بحران است ، در جلسه هفته گذشته شورای تامین مباحثی مطرح و دستورهایی در زمینه تقویت مدیریت بحران صادر شد ، در حوزه نرم افزاری مدیریت بحران نیز تلاش داریم تا در کشور الگو باشیم .
مونسان به وقوع زلزله در سال گذشته و همکاری خوب دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت : باید بتوانیم با همکاری بیشتر و انسجام بهتر دستگاه ها در مواقع لازم بحران های پیش آمده را مدیریت کنیم .
توفان ، باران سیل آسا و بارش تگرگ امروز صبح کیش سبب جاری شدن آب در خیابان ها و معابر و شکستگی درختان و شیشه های برخی منازل و ادارات شد .

105105

کد خبر: 546510

وب گردی

وب گردی