برنامه های آموزشی سلامت محوردر هفته ملی دیابت

قائم مقام شهرداری منطقه 11 گفت: به مناسبت فرا رسیدن 24 آبان "هفته ملی دیابت" برنامه های آموزشی سلامت محور با هدف اطلاع رسانی و پیش گیری از دیابت در محلات 17 گانه برگزار می شود .

به گزارش ایسکانیوز وحید محمدی در آستانه فرا رسیدن هفته ملی دیابت و با توجه به اهمیت سلامت شهروندی برای داشتن شهری پویا هر گونه تلاش برای ارتقای سلامت شهروندان را برنامه ریزی برای آینده دانست و ابراز امیدواری با آگاهی بخشی به مردم وتوجه آنان به سلامتی خود و خانواده جامعه ای سالم و با نشاط داشته باشیم.

او با اشاره به به ضرورت تبیین سلامت اجتماعی در سیاست گذاری های کشور بر لزوم آموزش و آگاه سازی مردم نسبت به حفظ سلامتی خود تاکید کرد وادامه داد : اداره سلامت منطقه با هدف ارایه خدمات اجتماعی سلامت محور، آموزش همگانی، فرهنگ سازی‌ و اطلاع‌رسانی درخصوص پیش گیری از بیماری دیابت، تمهیدات و برنامه‌های گوناگونی را با تاکید بر بهره‌گیری از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله ای و مشارکت نواحی4 گانه و خانه های سلامت پیش‌بینی کرده است.

محمدی ادامه داد: توزیع بروشور با موضوع آشنایی با بیماری دیابت، تقدیر از دبیر کانون دیابت، مسابقه ورزشی به مناسبت هفته دیابت، ، کلاس آموزشی دیابت و افسردگی ، توزیع صبحانه سالم در مدرسه ، کلاس آموزشی دیابت و زنان بار دار، تست قند خون، کلاس آموزشی دیابت و گرو های خاص، تشکیل حلقه آبی دیابت، افسردگی و دیابت، پایگاه غربال گری، کلاس آموزشی فشار خون و دیابت، کلاس آموزشی بهداشت و مواد غذایی، مراسم پیاده روی نمادین از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 در خصوص دیگر برنامه های آموزشی گفت: برپایی کلاس آموزشی گیاهان دارویی موثر بر پیش گیری از دیابت، جشنواره صبحانه سالم، نرمش گروهی ، کلاس آموزشی صبحانه سالم و کنترل بیماری دیابت، انجام تست قند خون، آشنایی با انسولین و آموزش نحوه تزریق آن از دیگر برنامه ها است.

او گفت: این برنامه ها با هدایت و حمایت اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه11 در سرای محلات ، مساجد و بوستان ها برگزار خواهد شد.

105105

کد خبر: 546559

وب گردی

وب گردی