خسارت سیل کرمان به تاسیسات آب و فاضلاب 52 روستای استان

معاون نظارت بربهره برداری آبفار کرمان گفت: بارش باران و سیلاب در 24ساعت گذشته به تاسیسات آب و فاضلاب 52 روستای استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا "مجید جمالی زاده" با اشاره به حجم بالای بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در استان افزود: در اثر بارندگی‌های سیلابی شبانه روز اخیر در استان، 43 روستای استان باعث ایجاد خسارت به بخش هایی از خطوط انتقال و یا شبکه توزیع شده و حتی در مواردی باعث تخریب این تاسیسات شده است.

او با اشاره به خسارت وارد شده به خطوط انتقال و شبکه داخلی آب و فاضلاب روستاهای شهرستان‌های جیرفت،کهنوج، زرند، ارزوئیه، رابر، منوجان، فاریاب، کرمان و بم، گفت:همچنین در این بارندگی در 9 روستای استان سوختگی تاسیسات برق و مکانیکی چاه‌های آبی اتفاق افتاد.

جمالی زاده با اظهار تاسف از حجم بالای خسارت به روستاها تاکید کرد: خسارت به این 52 روستا یک میلیارد و 548 میلیون تومان برآورد شده است.

معاون نظارت بربهره برداری آبفار استان گفت: در هفته قبل نیز در اثر بارندگی‌های سیل آسا در شهرستان های عمدتا جنوبی و شرقی استان، به 22 روستا خسارتی در حد یک میلیارد و 360 میلیون تومان وارد شده است.

او از برقراری آب روستاهای ذکر شده با تلاش نیروهای آبفار در سطح استان خبر داد و گفت: در 25 روستا قطعی آب ادامه دارد که این مشکل بزودی برطرف می شود.

105105

کد خبر: 546569

وب گردی

وب گردی