ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی

مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست مازندران گفت: دستورالعمل صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌‌زیست مازندران، ناصر مهردادی گفت: دستورالعمل صدور پروانه شکار پرندگان وحشی برای اجرا به ادارات حفاظت محیط‌‌زیست استان‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: دستورالعمل صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی برای اجرا در استان‌ها به‌ جزء استان‌های البرز، اصفهان، قم، تهران، بوشهر، ایلام، خراسان‌رضوی و قزوین ابلاغ شد.

مهردادی تصریح کرد: براساس دستورالعمل صادره شکار در مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط‌‎‌زیست و همچنین قرق‌های اختصاصی پیشنهادی ممنوع است و دارندگان پروانه تنها مجاز به شکار در مناطق آزاد در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هستند که تعداد مجاز شکار در هر روز نیز حداکثر چهار پرنده است.

او افزود: این پروانه‌ها در تعداد محدود و در چهار گروه آب‌زی، کنارآب‌زی و دو گروه خشک‌زی است و شکارچیان مجاز به دریافت پروانه از یکی از استان‌ها هستند و نمی‌توانند از استان دیگری پروانه شکار دریافت کنند؛ اعتبار این پروانه‌ها در مورد پرندگان خشک‌زی تا 94/10/15 و در مورد پرندگان آب‌زی و کنار‌آب‌زی تا 94/11/30 است.

مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست مازندران در بخش دیگری از دستگیری شکارچی متخلف با همکاری ادارات حفاظت محیط‌‌زیست نور و آمل خبر داد و گفت: براساس گزارش دریافتی از اداره حفاظت محیط‌‌زیست شهرستان نور مبنی بر شکار غیرمجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان و متواری شدن شکارچیان به سمت آمل؛ ماموران اجرایی آمل با حضور در محل و با همکاری پلیس‌راه، پس از توقف خودرو و بازرسی از آن موفق به کشف یک کبک دری و یک راس کل و بز وحشی شدند و فرد متخلف به همراه آلات و ادوات شکار تحویل مقامات قضایی شد.

105105

کد خبر: 546572

وب گردی

وب گردی