گذشت رییس دانشگاه آزاد اسلامی از شکایت علیه دو رسانه

مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از غرفه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از گذشت دکتر میرزاده از شکایت علیه دو رسانه خاطی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا مصدق مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پرونده های حقوقی این دانشگاه گفت: حدود هزار و سیصد میلیارد تومان پرونده حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است، که این آمار دائما در حال نوسان است.

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از این تعداد حدود 150 دعوای کیفری اعم از مسائل مالی میان دانشگاه، اختلافات أراضی و پیمانکاران است و الباقی مربوط به شکایت علیه اشخاص متعرض به حقوق دانشگاه و مرتکبین به عناوین مجرمانه هستند، که دانشگاه ناچار به مواجهه با ان ها است.

مصدق از گذشت دکتر میرزاده از شکایت علیه دو رسانه خبر داد و گفت: در هفته ای که در آن قرار داریم ریاست عالی دانشگاه علیرغم صدور حکم علیه دو رسانه مکتوب و الکترونیکی با توجه به اظهار ندامت آنها از اخبار کذب منتشر شده اعلام گذشت کرد، که مورد اقبال این بخش از اصحاب رسانه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بحث پرونده های هیات های انتظامی و رسیدگی به تخلفات در درون دانشگاه یک نظارت داخلی و جدی است، گفت: در این بخش ما شاهد دو محکومیت انتظامی یکی از روسای واحدها و دیگری یکی از روسای مراکز در غرب کشوربودیم که به واسطه تخلفاتی که داشتند حکم محکومیت آنها صادر شد و در هفته جاری با تقاضای دفتر حقوقی و شکایت رسمی دانشگاه در دادسرای محل وقوع جرم پیگیری می شود.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی از رسیدگی امور انضباطی دانشجویی به صورت هفتگی در دانشگاه خبر داد و گفت: در حوزه امور دانشجویی به منظور کمک به دانشجویان برای تحصیل بدون حاشیه مسائل انضباطی مرتب در معاونت دانشجویی پیگیری می شود.

وی همچنین در خصوص خبر محکومیت یکی از کارمندان خاطی دانشگاه در حوزه علوم پزشکی گفت: با تعقیب شاکی خصوصی و دانشگاه به واسطه تخلفاتی که این کارمند خاطی انجام داه بود به جمعا 14 سال حبس و 570 میلیون تومان جریمه نقدی علاوه بر جبران خسارتی که به متقاضیان و داوطلبین دانشگاه وارد شده محکوم شد که این حکم به زودی در مرحله اجرا قرار می گیرد.

مصدق خاطر نشان کرد: امروز خوشبختانه علیرغم تلاطم زیادی که در دوران مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و همواره پس لرزه های این تلاطم در قالب دعاوی حقوقی گریبان دستگاه های اجرایی دانشگاه را می گیرد در دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی شرایط با ثبات و خوبی حاکم است.

مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خوشبختانه با همکاری معاونت عمرانی دانشگاه توانستیم غالب دعاوی که قرار بود از طرف پیمانکاران علیه دانشگاه مطرح شود را از طریق مصالحه با رعایت صلاح دانشگاه برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه حجم پرونده های حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سنوات گذشته پایین آمده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم دعاوی علیه دانشگاه را به یک میزان منطقی و دعاوی دانشگاه علیه اشخاص را به نتیجه قطعی رسانده و شرایط حقوقی با ثبات تری را در دانشگاه آزاد اسلامی برقرار کنیم.

20101

کد خبر: 546633

وب گردی

وب گردی