اعزام ۱۰هزار دانشجو به عتبات/ نام‌نویسی جدید از نیمه آذر

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ایران در عراق، با اشاره به اعزام ۱۰ هزار تن از دانشگاهیان به سیزدهمین دوره اعزام به عتبات عالیات گفت: نام‌نویسی دوره چهاردهم اعزام دانشگاهیان از نیمه آذر آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، با بیان این‌که مقصد زیارتی دانشگاهیان شهرهای مقدس نجف، کربلا، کاظمین است، اظهار داشت: زائران هفت شب را در شهرهای مقدس عراق در هتل‌های متمرکز دانشجویی اقامت داشته و در این مدت به زیارت اماکن مقدس شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین پرداختند.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق افزود: زیارت مسجد سهله، مسجد کوفه، بازدید از قبرستان وادی‌السلام و مرقد آیت‌الله قاضی، بیت حضرت امام خمینی(ره)، کتابخانه و مرقد علامه امینی، کتابخانه و مرقد آیت‌الله حکیم، زیارتگاه صافی صفا و شرکت در جلسات هم‌اندیشی و همایش‌های دانشگاهیان از جمله برنامه‌های زیارتی زائران دانشگاهی ایرانی در عتبات عالیات است.

وی با بیان این‌که آخرین کاروان دانشجویی ۲۳ آبان‌ماه از استان مرکزی عازم سفر زیارتی عتبات عالیات می‌شود، یادآور شد: در مجموع حدود ۱۰ هزار دانشجو در قالب ۱۸۴ کاروان شامل اساتید، دانشجویان متأهل، پسران مجرد، زوج دانشجو، دختران مجرد همراه با محرم و برخی از کارمندان دانشگاه‌ها به این سفر زیارتی اعزام شدند و یا در حال اعزام هستند.

همدانی با اشاره به حضور کاروان‌های دانشجویی در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و شرکت آنان در جلسات هم‌اندیشی‌ و همایش‌های دانشگاهیان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار ‌شد، از نماینده بعثه به واسطه رهنمودهایی که در مدت سفر زیارتی کاروان‌های دانشجویی داشتند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق با بیان این‌که آخرین کاروان دانشگاهیان ۲۳ آبان‌ماه از استان مرکزی عازم کربلای معلی می‌شود، گفت: نام‌نویسی چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات نیمه آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، وی اعزام‌های دانشجویی امسال را نسبت به سال‌های گذشته منظم‌تر و با کیفیت بهتر ارزیابی کرد و یادآور شد: نام‌نویسی چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از نیمه آذرماه امسال آغاز و نخستین کاروان پس از قرعه‌کشی از نیمه بهمن‌ماه عازم سرزمین کربلای معلی خواهد شد.

20101

کد خبر: 546643

وب گردی

وب گردی