شش کتابخانه جدید در استان فارس افتتاح می شوند

شش کتابخانه جدید در استان فارس، همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز شش کتابخانه جدید در استان فارس، همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح می‌شود.

علاوه بر افتتاح این کتابخانه‌ها، زنگ کتاب استان فارس نیز فردا شنبه ۲۳ آبان ماه در «کَتَک»، یکی از روستاهای شهرستان ارسنجان نواخته می‌شود. کتک روستایی است که انار آن زبانزد مردم و کتابت خوشنویسانش ورد زبان هنرمندان است.

همچنین در این روز کتابخانه ابوذر نیز در این روستا به مساحت ۴۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود و حدود ۲۰۰۰ نسخه کتاب با بهره‌برداری از این کتابخانه به دست کتابخوان‌های «کَتَکی» می‌رسد.

اهالی روستای جمال آباد استان فارس هم در این روز شاهد افتتاح کتابخانه پروین اعتصامی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با حدود ۱۵۰۰ نسخه کتاب است. ساختمان این ۲ کتابخانه روستایی توسط دهیاری و بخشداری مرکزی ارسنجان برای ترویج کتابخوانی اختصاص یافته است.

در این هفته همچنین در شهر خرامه استان فارس نیز درهای کتابخانه شهید نصرالله ایزدی به مساحت ۳۲۰ مترمربع و با داشتن ۲۰۰۰ نسخه کتاب به روی مردم باز می‌شود. ساختمان این کتابخانه را حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه خرامه به کتابخوان‌های شهرش هدیه کرده است.

کتابخانه دارالفنون در روستای اکبرآباد کوار این استان نیز به مساحت ۱۹۰ مترمربع و با داشتن ۱۷۰۰ نسخه کتاب و کتابخانه روستای کمالی از توابع لامرد استان فارس به مساحت ۲۲۰ مترمربع، همراه ۲۰۰۰ عنوان کتاب هم افتتاح خواهد شد. ساختمان این ۲ کتابخانه روستایی هم توسط دهیاری این روستا‌ها تأمین شده است.

در روستای سده خنج استان فارس نیز کتابخانه عبدالکریم الزرعونی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با حدود ۱۳۰۰ نسخه کتاب افتتاح خواهد شد که ساختمان آن را شیخ محمد بن عبدالکریم زرعونی اهدا کرده است. همچنین کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری استان فارس هم که با حمایت یکی از خیّران این استان به نام حاج حشمت‌الله زمردیان توسعه یافته است به روی مردم باز می‌شود.

برنامه‌های روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از چهارشنبه ۲۰ آبان با حضور کتابداران این استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شده و با اجرای بیش از ۴۸۰ برنامه فرهنگی از جمله ۳۵ جلسه نقد کتاب، رونمایی از ۳۰‌ عنوان کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و... در هفته پیش‌رو ادامه خواهد یافت.

502502

کد خبر: 546680

وب گردی

وب گردی