اظهارنظر حدادعادل درباره دستگیری روزنامه‌نگاران

غلامعلی حداد عادل سخنران اصلی مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات بود که رکورد سه بار حضور در مراسم اختتامیه را ثبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به خبر دستگیری چند نفر از روزنامه‌نگاران گفت: ما نمی‌توانیم در این امر اظهارنظر کنیم و باید از قوه قضاییه بخواهیم که هوشمندانه و دقیق رسیدگی کند.

غلامعلی حدادعادل با اشاره به خبری که طی روزهای اخیر مبنی بر دستگیری چند نفر از روزنامه‌نگاران منتشر شده است ، گفت: براساس این خبر گفتند که خارجی‌ها در این موضوع برای آنها طمع بسته و برنامه‌ای داشته‌اند . این نکته ممکن است سوالی را برای برخی‌ها ایجاد کند طبیعی است که هیچ‌کس دوست ندارد شخصی دستگیر، زندانی و متهم شود. بنده هم از نفس این‌که چنین اتفاقی افتاده باشد، استقبال نمی‌کنم و خوشحال نیستم.

وی افزود: شرایط کشور در منطقه و جایگاهی که دارد به لحاظ حق‌طلبی و مخالفت با سیاست‌های سلطه‌طلبانه رژیم صهیونیستی باعث شده ایران از جایگاه و وضعیت خاصی برخوردار باشد و دشمنان از این موضوع راضی نیستند، لذا فکر و برنامه دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما چنین وضعیتی را قبل از بیست‌و هشت مرداد‌ماه آن سال‌ها هم شاهد بودیم اگر گزارش‌های آن روز را بخوانید متوجه می‌شوید که هر موقع که می‌خواستند کاری کنند به سمت روزنامه‌نگاران می‌رفتند.

حداد عادل خاطر نشان کرد: این‌که چنین اتفاقی افتاده یا نه و چه کسی مسوول است به نظر می‌رسد نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم و باید از قوه قضاییه بخواهیم هوشمندانه و دقیق رسیدگی کند. اگر واقعا این اتهامات مستند است مطابق قانون رسیدگی کنند و اگر نه رفع اتهام و اعاده حیثیت شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین با اشاره به عدم حضور برخی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات گفت: از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد درخواست می‌کنم که با دوستانی که در نمایشگاه شرکت نکرده‌اند صحبت کرده و دلایل‌شان را بشنوند و یا حتی می‌شود مناظره‌ای برگزار کرد، برگزار کنند تا اگر گلایه‌ای دارند هم آنها مطرح کنند و هم صحبت‌های معاونت مطبوعاتی را بشنوند و نهایتا توضیحات به اطلاع مردم برسد. مردم خود داوری خواهند کرد . اگر وزارت ارشاد متوجه شد حرف حقی است در برنامه‌های سال آینده رعایت کند و اگر غیر از این باشد مساله روشن می‌شود.

حداد عادل در ادامه با بیان این‌که برای سومین سال است که در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات حضور دارم، گفت: اخیرا فرهنگستان زبان و ادب فارسی با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی همکاری را در خصوص زبان مطبوعات آغاز کرده است که قصد داریم این همکاری‌ها را ادامه و گسترش دهیم.

وی با بیان این‌که دلبستگی به زبان فارسی فراجناحی است، اظهار کرد: انتظار ما از رسانه‌ها در درجه اول رعایت قوائد درست نویسی و توجه به خط فارسی است که در همین راستا رسانه‌هایی را که این دستور زبان فارسی را رعایت می‌کنند از آنها با بررسی‌های لازم تقدیر به عمل می‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: فرهنگستان زبان و ادب فارسی آمادگی دارد تا دوره‌های مناسب آموزشی نگارش و آشنایی با رسم‌الخط را برای مطبوعات برگزار کند.

حداد عادل همچنین تصریح کرد: معتقدم وضع رسانه در کشور ما شاخصی است برای نشان ‌دادن وضع و درجه آزادی جامعه که از اهداف اصلی و اولیه انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: همچنین وضع مطبوعات نشانه و آیینه توجه جامعه به عقلانیت، تفکر و اندیشه است. همچنین رسانه شاخصی است برای قانون‌مداری چون آزادی بدون قانون‌مداری مفید نخواهد بود. در واقع رسانه‌ها شاخص گفتمان‌های رایج در جامعه هستند و از بررسی طیف مطبوعات می‌توانیم گفتمان‌های رایج در آنها را ارزیابی و همین‌طور دیدگاه‌های احزاب و جریانات سیاسی را درک کنیم.

502502

کد خبر: 546693

وب گردی

وب گردی