درمان گرگرفتگی و خشکی چشم دوران یائسگی

از علائم یائسگی در زنان گرگرفتگی و خشکی چشم است  که با خوردن برخی از مواد غذایی این علائم کاهش یا تشدید می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مجله اینترنتی چیدنی در این مطلب تاثیر برخی از مواد غذایی را بر این علائم برمی‌شماریم که استفاده از آنها به درمان گرگرفتگی و خشکی چشم دوران یائسگی منتج می‌شود.

سبزیجاتی که برگ تیره دارند مانند چغندر برای بهبود رنج‌های دوران یائسگی مفید است، ولی غذاهایی که تند و گرم هستند باعث تشدید گرگرفتگی می‌شوند.

خانم‌هایی که در دوران یائسگی به سر می‌برند؛ تا می‌توانید ذغال اخته بخورید تا دچار عفونت ادراری نشوید. از دیگر علائم شایع در زنان یائسه، عفونت‌های ادراری است که ذغال اخته حاوی ترکیبات خاصی است که از ورود باکتری به دیواره مثانه ممانعت می‌کند و به این ترتیب شما را در برابر عفونت ادراری مصون می‌دارد. این عفونت‌ها به دلیل تغییر هورمون در این دوران بسیار شایع است.

سیب میوه‌ای است که علاوه بر پتاسیم حاوی فیبر است ، مصرف سیب به زنان یائسه بسیار توصیه می‌شود، زیرا باعث کم شدن تری گلیسیرید و بهبود عملکرد قلب و کاهش التهاب در بدن می‌شود.

برای بهبود خشکی چشم و جلوگیری از مبتلا شدن به خشکی چشم از مواد غذایی حاوی امگا۳ در ۲ یا ۳ وعده غذایی در هفته استفاده کنید.

زنان یائسه باید به شدت از مصرف الکل دوری کنند زیرا باعث افزایش سطح استروژن می‌شود و بر قند خون تاثیر منفی می‌گذارد و باعث افزایش وزن نیز می‌شود. مواد غذایی مانند چای، قهوه و کافئین نیز به شدت زیان آور است و باعث تشدید گرگرفتگی خواهد شد. در دوران یائسگی استعمال دخانیات ممنوع است زیرا علائم را تشدید می‌کند.

105105

کد خبر: 546848

وب گردی

وب گردی