انتقام مرگ بار پسر ازپدر به دلیل کودک آزاری

شکنجه‌ در دوران کودکی، ممانعت از تحصیل و مخفی‌کردن اصالت افغان، انگیزه‌ای بود که پسر جوان برای قتل پدرش مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شرق، این قتل سال ٨٩ اتفاق افتاد و وقتی مأموران پلیس باخبر شدند دو نفر در یک گاوداری کشته شده‌اند، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند و متوجه شدند یکی از مقتولان افغان و دیگری ایرانی است و با ضرباتی که بر سرشان وارد شده به قتل رسیده‌اند، وقتی روابط خانوادگی و دوستانه این مقتولان بررسی شد، مشخص شد مرد افغان که محمد نام‌ دارد روابط خانوادگی سردی داشته و با فرزندانش به‌ویژه پسرش مشکلاتی داشته ‌است. زمانی که رامین پسر جوان بازداشت شد اعتراف کرد با همدستی دو دوستش، پدرش و صاحب‌کار او را کشته و این کار را کرده تا از پدرش انتقام بگیرد. رامین در بازجویی‌ها گفت: «می‌خواستم فقط پدرم را بکشم، اما زمانی که صاحب‌کارش که مردی ایرانی است آمد و ما را دید، او را هم با چکش زدم و کشتم بعد هم با دوستانم فرار کردیم».

با توجه به اینکه رامین هر دو فقره قتل را پذیرفته بود، کریم متهم ردیف سوم با وثیقه آزاد شد، اما دو متهم دیگر در بازداشت بودند تا اینکه رامین اعترافاتش را تغییر داد و گفت ضارب مرد ایرانی کریم است، او گفت: خودم پدرم را کشتم، اما وقتی صاحب‌کارش آمد و ما را دید، کریم برای مخفی‌کردن هویتمان او را با ضربات چکش به قتل رساند. این گفته‌ها را متهم ردیف دوم که هومن نام دارد هم تأیید کرد؛ او گفت: «من و کریم برای کمک رفته ‌بودیم، اما کریم وقتی مرد ایرانی را دید، ترسید او را هم به قتل رساند. اگر من را آزاد کنید می‌توانم کریم را که حالا با وثیقه آزاد شده و فرار کرده‌ است برایتان پیدا کنم». هرچند هومن آزاد شد، اما نتوانست کریم را پیدا کند و پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام دو فقره قتل عمدی به دست رامین و معاونت در قتل برای دو متهم دیگر به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.

روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان جزئیات قتل را توضیح داد و خواستار صدور حکم قانونی شد، خانواده مرد ایرانی در جایگاه قرار گرفتند و گفتند قاتل هرکس که باشد باید قصاص شود. آنها خواستار قصاص رامین شدند سپس نوبت به خانواده رامین رسید؛ خواهر او که تنها ولی‌دم بود، اعلام گذشت کرد و گفت: پدرمان در خانه ما را شکنجه می‌کرد هیچ توجهی به ما نمی‌کرد و فقط وقتی عصبانی بود به سراغمان می‌آمد و کتمان می‌زد، مادرمان ایرانی و پدرمان افغان بود، اما این موضوع را از ما پنهان کرده‌ بودند.

وقتی نوبت به رامین رسید، اتهام قتل پدرش را قبول و اتهام قتل مرد ایرانی را رد کرد و گفت: از وقتی بچه‌ بودم پدرم من را کتک می‌زد، من را با سیگار و سیخ داغ می‌سوزاند و آزارم می‌داد من خیلی ناراحت بودم و نمی‌خواستم این وضعیت را تحمل کنم؛ تصمیم گرفتم درس بخوانم، اما پدرم مخالفت کرد و اجازه نداد به مدرسه بروم، می‌گفت درس به درد نمی‌خورد. ١٥ساله بودم که فهمیدم پدر و مادرم به ما دروغ گفته‌اند و پدرم افغان است. من از ازدواج مادرم با شخصی که خودش را پدر من می‌نامید ناراحت بودم و سر این موضوع هم با مادرم دعوا کردم. بعد تصمیم گرفتم انتقام همه رفتارهایی که پدرم با من و خواهرم کرده از او بگیرم؛ به دوستانم هومن و کریم گفتم کمکم کنند. آنها هم قبول کردند با هم وارد گاوداری شدیم، من خودم پدرم را با چوب و چکش کشتم، اما وقتی مرد گاودار آمد و ما را دید دوستم کریم گفت ممکن است موضوع لو برود و او را هم به قتل رساند.

متهم در پاسخ به این سؤال که چرا در ابتدا به هر دو فقره قتل اعتراف کرد، گفت: دوستانم به من کمک کرده‌ بودند و من نمی‌خواستم آنها گرفتار شوند. وقتی نوبت به متهم ردیف دوم رسید، او گفته‌های رامین درباره قتل را تأیید کرد و گفت ضارب مرد ایرانی، کریم بوده ‌است.

متهم ادامه داد: ما قصد داشتیم کمک کنیم رامین از پدرش انتقام بگیرد، نه اینکه کسی دیگر را بکشیم. بعد از پایان دفاعیات متهم، هیأت قضات برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند.

20106

کد خبر: 546949

وب گردی

وب گردی