جلال پور: بسته دولت مشکلات کلان اقتصادی را حل نمی‌ کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: بسته دولت برای بازگشت رونق اقتصادی به عنوان مُسکن در گذر زمان می‌تواند بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی را حل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن جلال‌پور در جلسه امروز هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، افزود: تا فضای اقتصاد باز نشود و امکان جذب سرمایه مشترک و سرمایه‌گذار خارجی فراهم نباشد، نمی‌توان رونق جدی در اقتصاد را شاهد بود.

وی، گفت: اتاق بازرگانی ایران، خواستار تحریک تقاضا، تامین بخشی از سود تسهیلات، کاهش بدهی دولت به بخش خصوصی و کاهش نرخ سود بین بانکی بود که بخشی از این مطالبات اتاق در طرح دیده شد.

جلال پور، گفت: اتاق بازرگانی از دولت انتظار دارد به هدایت سرمایه گذاران خارجی به سمت بخش خصوصی نگاه جدی داشته باشد ضمن اینکه باید پس از سال ها به بخش خصوصی اجازه داده شود در طرح های نفت و گاز وارد شود.

وی، گفت: ایران سکویی قابل اطمینان برای کار با اروپا در منطقه است و به دلیل ثبات و امنیت بالا، شرایطی را دارد که اقتصاد ایران را برای سرمایه‌گذاری جذاب می‌کند.

جلال‌پور، افزود: بزرگترین دارایی امروز ایران امنیت و ثباتی است که در کشور وجود دارد و باید به هر قیمتی آن را حفظ کرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی، در ادامه با اشاره به لغو سفر رئیس‌جمهور به کشورهای ایتالیا و فرانسه، گفت: لغو سفر به این دو کشور اروپایی همزمان با حادثه اخیر تروریستی به دلیل همدردی با مردم فرانسه است و البته در آینده‌ای نزدیک، این سفر با شرایط بهتر انجام خواهد شد.

وی، در ادامه با اشاره به درخواست نهاد ریاست جمهوری برای حضور هیئتی کوچک، اما پُروزن از فعالان اقتصادی برای همراهی با رئیس‌جمهور در سفر اروپایی، افزود: این یک فرصت برای فعالان اقتصادی به شمار می‌رود و اگر چه اکنون سفر لغو شده، اما به هر حال فرصتی پیش آمده است که بخش خصوصی بتواند در سفرهای دولتی همراه دولتمردان باشد.

جلال پور، گفت: ارتقای جایگاه اتاق نزد رئیس‌جمهور یک موقعیت مناسب به شمار می‌رود و می‌تواند بهره‌وری برای بنگاه‌ها و اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

وی، افزود: پیش از این سفر ظرفیت‌های اقتصادی ایتالیا و فرانسه احصاء شده بود و در دو هفته گزارش‌های کاملی از وضع اقتصادی ایران و ظرفیت‌هایی که این دو کشور برای کار با بنگاه‌های اقتصادی داشتند، استخراج شد.

401401

کد خبر: 547100

وب گردی

وب گردی