افزایش چشمگیر قیمت صیفی‌ جات در بازار / خیار کیلویی 3500 تومان شد

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، از افزایش چشمگیر قیمت صیفی‌جات در بازار خبر داد و گفت: عرضه میوه‌های قاچاق پنهانی از جمله پرتقال مصری، شبرنگ ترکیه و لیموترش برزیل، ترکیه و آفریقا به وفور انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سیدحسین مهاجران از افزایش چشمگیر قیمت صیفی‌جات در بازار خبر داد و اظهارداشت: قیمت برخی از این محصولات نسبت به هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است.

وی، با اشاره به اینکه کدو، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی از جمله صیفی‌جاتی هستند که با افزایش قیمت مواجه بوده‌اند، افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم خیار،کدو و بادمجان بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است.

مهاجران، با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی زمانی که تولید چابهار، بوشهر و بندرعباس وارد بازار شود کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: در حدود ۲۰ تا ۲۵ روز آینده محصولات نقاط مذکور وارد بازار عرضه خواهد شد.

وی، اضافه کرد: هم اکنون عمده خیاری که به بازار می‌شود، تولید یزد است که بخش زیادی از آن صادر می‌شود.

مهاجران، از کاهش قیمت میوه‌های پائیزی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: قیمت میوه‌های مانند پرتقال، نارنگی و سیب نسبت به سال قبل بسیار پایین است، ضمن اینکه در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم سیب مرغوب بین ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، نارنگی بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و پرتقال کوهستانی جنوب ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی، با بیان اینکه عرضه میوه‌های قاچاق در بازار به وفور انجام می‌شود، افزود: عرضه میوه‌های قاچاق پنهانی انجام می‌شود و در حال حاضر پرتقال مصری، شبرنگ ترکیه و لیموترش برزیل، ترکیه و آفریقا در بازار میوه یافت می‌شوند.
401401

کد خبر: 547357

وب گردی

وب گردی