بازگشایی سینماهای پاریس در سایه ترس

پس از چند روز وقفه به دلیل حملات تروریستی، اغلب سینماهای پاریس از امروز (دوشنبه) دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از کشته شدن حداقل 132 نفر و زخمی شدن 350 نفر در جریان حملات همزمان تروریستی در چند نقطه از شهر پاریس در روز جمعه (13 نوامبر) سینماهای پاریس پس از دو روز تعطیلی دوباره کار خود را آغاز کردند،اما کارشناسان معتقدند این رخداد تا هفته‌ها و ماه‌های آینده همچنان صنعت سینمای فرانسه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

«جیمز ولس» مدیر کمپانی توزیع فیلم «پرتی پیکچرز» در پاریس گفت: مردم جسور هستند و دوباره به کافه‌ها بازگشته‌اند اما احساس می‌کنم در چند هفته آینده و بیشتر، تعداد زیادی ازمردم تمایل نداشته باشند به سینما بروند.

پس از حملات تروریستی ماه ژانویه به دفتر مجله «شارلی آبدو» میزان بلیت فروشی سینماهای پاریس با 40 درصد کاهش داشت و آمار کل ماه ژانویه نیز در مقایسه با ژانویه 2014 با 950 هزار نفر و به عبارتی 5/4 درصد کاهش روبه رو شد.

حملات تروریستی روز جمعه در حالی روی داد که سینماهای فرانسه خود را آماده نمایش مهیج ‌ترین فیلم‌های سال یعنی «شبح» (قسمت جدید فیلم جیمز باند) و قسمت جدید فیلم «بازی‌های بقاء: مرغ مقلد» می‌کردند.

همچنین علاوه بر لغو آغاز اکران فیلم «ساخت فرانسه» که درباره یک گروه تروریستی است، فیلم‌های هالیوودی مطرحی چون «پل جاسوس‌ها» ساخته «استیون اسپیلبرگ»، وسترن «جین یک تفنگ دارد» با بازی «ناتالی پورتمن» و فیلم زندگی‌نامه «استیو جایز» به کارگردانی «دنی بویل» تا اطلاع ثانوی در فرانسه به تعویق افتاد.

پارک سرگرمی «دیزنی‌لند» در پاریس که از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود نیز همچنان درهای خود را به روی علاقه مندان بسته است.
503502

کد خبر: 547390

وب گردی

وب گردی