دردسر گم‌شدن کت مرد کولرساز/سوءاستفاده از چک برای گرفتن وام

گم شدن کت،مردکولرساز را با دردسر عجیبی رو به رو کرد.دسته چکی که در جیب این کت بود وسیله‌ای برای کلاهبرداری‌های یک تبهکار حرفه‌ای شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران ، مردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 2 تهران ادعا کرد با گم کردن دسته چک او، گروهی شیاد به سوءاستفاده از آن دست زده و اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.
او وقتی در برابر دادیار صفریان قرار گرفت گفت: چندی پیش برای نصب کولر گازی به خانه‌ای رفتم که پس از نصب کولر محل را ترک و کت خود را جا گذاشتم ولی به دلیل مشغله کاری اصلاً به این موضوع توجهی نکردم تا اینکه به مغازه رسیدم و متوجه شدم کتم را جا گذاشته‌ام.
اوافزود: همان لحظه با مرد صاحبخانه تماس گرفتم و پرسیدم کتم به همراه دسته چک آنجا نمانده است؟ که گفت نه چیزی جا نمانده و اطلاعی از کتم ندارد. نخواستم تهمتی بزنم. اما من به غیر این خانه جایی نرفتم و مطمئن بودم کتم را در آن خانه جا گذاشته‌ام.بعد از گم کردن دسته چک به بانک رفتم و حسابم را مسدود کردم و عجیب اینکه متوجه شدم با برگه‌های چک من اقدام به کلاهبرداری و گرفتن وام کرده‌اند.
با ادعای این مرد کافی بود تا دادیار مهدی صفریان در نخستین اقدام مرد صاحبخانه را به دادسرا احضار کند.مرد صاحبخانه وقتی روبه‌روی دادیار صفریان قرار گرفت گفت: هیچ کت و دسته چکی در خانه من جا نمانده است و روزی که این مرد برای نصب کولر آمد من اصلاً همراهش کتی ندیدم وقتی هم که تماس گرفت گفتم که کتش در خانه ما جا نمانده است.با دفاعیات این مرد، دادیار به دلیل کافی نبودن مدرک، او را تبرئه کرد و دستور داد تا تیمی از پلیس آگاهی تهران به ردیابی شیادانی بپردازند که با دسته چک سرقتی به کلاهبرداری دست می‌زنند.بعد از گذشت یک هفته، مأموران آگاهی موفق به دستگیری مرد کلاهبردار شدند و این در حالی بود که او قصد داشت با ارائه یکی از چک‌های سرقتی وام بگیرد و بعد از دستگیری در بازرسی بدنی از او دیدند چند کارت ملی جعلی و یک برگ چک سرقتی به همراه دارد.
مرد مرموز سعی داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد و با داستانسرایی‌هایش مسیر تحقیقات را گمراه کند. اما کارآگاهان در آلبوم مجرمان حرفه‌ای دیدند این تبهکار محمد نام دارد و از مجرمان قدیمی است و بارها درخصوص جعل مدارک به زندان فرستاده شده است.در بازجویی‌ها این مرد شیاد گفت: من چک را سرقت نکرده‌ام مدتی پیش تصمیم گرفتم مقداری پول به صورت وام بگیرم اما چک نداشتم وقتی به دوستانم گفتم همه ادعا کردند که چک ندارند تا اینکه داوود یکی از دوستان قدیمی‌ام که برای مرخصی از زندان آمده بود گفت که چک دارد اما در ازای آن باید پولی پرداخت کنم. من این چک را خریدم پیش کسی که قرار بود وام بگیرم بردم، بعد از نشان دادن چک قرار بود فردا برای گرفتن پول پیش او بروم که دستگیر شدم و با کارت‌های جعلی فقط اقدام به خرید چند خط همراه اول و باز کردن حساب بانکی کرده‌ام.
بنا به این گزارش با اعتراف این کلاهبردار مأموران دستگیری داوود را در دستور کار خود قرار دادند و تجسس‌ها در این زمینه ادامه دارد.

20106

کد خبر: 547462

وب گردی

وب گردی