۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برپا شد

مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی کتاب برای دانش آموزان همزمان با هفته کتاب آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مهدی علی اکبرزاده، درباره تقویت انشاء نویسی دانش آموزان گفت: در فعالیتهای پرورشی، موضوع انشاء مرتبط با کتاب‌خوانی است. اگر کتاب خوانی نباشد، انشا و نویسندگی نمی تواند جایگاه خود را داشته باشد.

او گفت: در عرصه کتاب‌خوانی امسال همانند هر سال توان بیشتر را برای نمایشگاه کتاب در مدارس گذاشته ایم. در هفته کتاب ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه را خواهیم داشت و کتاب های مورد درخواست استان ها برای آنان ارسال شده است.

مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین برنامه داستان نویسی، شعرگویی، شعرخوانی و شعرنویسی در سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری به طور ویژه در نظر گرفته شده است.

علی اکبرزاده ادامه داد: همه این برنامه ها موجب می شود تا مربی پرورشی، معلم ادبیات و کلیه دست اندرکاران تعلیم و تربیت را به سمت انشانویسی، نویسندگی و فعالیت هایی که دانش آموز را وادار می کند آنچه که در ذهنش وجود دارد را بر روی کاغذ بیاورد سوق دهند.

مدیرکل هنری و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: ضمن اینکه در کارگروه نهضت کتاب‌خوانی مفید صحه می گذاریم و برنامه ریزی را انجام می دهیم تا موضوع انشانویسی نه تنها به عنوان زنگ رسمی باشد بلکه به عنوان یک فعالیت فرهنگی و هنری در ذهن دانش آموزان نهادینه شود.

علی اکبرزاده با بیان اینکه ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه فعالیتی است که مشترک با وزارت ارشاد برگزار می شود، گفت: امسال۱۶ میلیارد ریال کتاب به مدارس مختلف کشور ارسال کردیم که دو فاز این طرح انجام شده است و یک فاز آن نیز تا پایان سال انجام می شود .هدف ما این است که دانش آموزان بوی کتاب تازه را در مدرسه استشمام کند، کتاب هایی ارسال می شود که بیش از ۲ سال از نشر آن نگذاشته است.

او گفت: کتاب ها با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی در این نمایشگاه ها عرضه می شود این نمایشگاه ها نقطه شروعی است تا دانش آموزان وارد نمایشگاه ها، کتابخانه و کتاب فروشی های بزرگ شوند.

20104

کد خبر: 547538

وب گردی

وب گردی