برخورد جدی و قاطع با بازار خرید و فروش غیرمجاز پرندگان فریدون‌کنار

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست از آغاز برخورد جدی و قاطع با بازار خرید و فروش غیرمجاز پرندگان فریدون‌کنار از پنجشنبه (28 آبان ماه) خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ، حمیدرضا خیلدار با اشاره به جلسه 23 آبان‌ماه که با محوریت سیل و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان در فریدون کنار و با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل اداره محیط زیست استان مازندران، مدیرکل دفتر صید و شکار و فرماندار یگان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، گفت: دستور اکید ابتکار این بود که با متخلفان در این منطقه برخورد شود. در این راستا ماموریت‌هایی به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست داده شده است.

او با بیان اینکه با هماهنگی ناجا نامه‌ای از سوی رییس پلیس پیشگیری ناجا به فرمانده انتظامی استان مازندران ارسال شد، افزود: از روز پنجشنبه 28 آبان با بازار خرید و فروش غیرمجاز پرندگان فریدون‌کنار برخورد خواهد شد، در این مساله گشت نیروی انتظامی و گشت محیط زیست به طور مشترک و با عرضه خرید و فروش غیرمجاز پرندگان برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه در 6 ماهه دوم هر سال و با شروع مهاجرت پرندگان این معضل ایجاد می‌شود، گفت: برای شکار پرندگان چند روش شامل دوما، شب‌دام و دام هوایی وجود دارد که سازمان حفاظت محیط زیست با روش دوما به عنوان روش سنتی موافق است. صید پرندگان با سایر روش‌ها تخلف محسوب می‌شود که در گام اول به متخلفان اخطار داده می‌شود.

خیلدار با بیان اینکه سال گذشته هم با متخلفان فریدون‌کنار برخورد شد، افزود: در دولت نهم و دهم این مساله به طور کل رها شده بود که با توجه به بیکاری منطقه این کار به طور فراگیر رواج یافت و به خاطر سوددهی فراوان آن افراد نصفی از سال را در زمین خود برنج می‌کاشتند و در نصف دیگر سال زمین را پر آب و تالاب مصنوعی درست می‌کردند و به مقدار فراوانی ذرت و دانه برای پرندگان می‌خریدند.

او با بیان اینکه برخی افراد در منطقه فریدون‌کنار به منظور صید پرندگان نسبت به اجاره زمین اقدام و هزینه بسیاری برای این کار صرف می‌کنند، گفت: در دوره هشت ساله دولت قبل این مساله رها شد که باعث افزایش جمعیت متخلفان شد، بنابراین در حال حاضر با تعداد بسیاری از متخلفان در این حوزه مواجه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه بنابر دستور ابتکار مقرر شد در استان مازندران برخورد با صاحبان دام پرندگان و صید غیرمجاز پرندگان را شورای تامین تصویب کند تا بتوان با قاطعیت با متخلفان برخورد کرد، ادامه داد: تا به حال خروجی خوبی از شورای تامین نداشتیم.امسال فرماندار فریدون‌کنار قول داده که مصوبه‌ای تعیین کند و برخورد مستمر و قاطع با متخلفان صورت گیرد و در طول هفته سه یا چهار بار با صاحبان دام صید غیرمجاز پرندگان برخورد شود.

او با اشاره به اینکه شورای تامین باید تاریخ حمله به صاحبان دام پرندگان را مشخص کند، گفت: باید بین دستگاه‌ها هماهنگی وجود داشته باشد و برای اعضای شورای تامین تعیین مسوولیت صورت گیرد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ابتکار تاکید داشتند که اگر مقامات استانی در این زمینه کوتاهی می‌کنند، اسامی آنها باید ارائه شود، افزود: در این بحث با کسی تعارف نداریم و اجازه نمی‌دهیم پرندگان غیرمجاز در بازار وجود داشته باشد و برخوردی قاطع خواهیم داشت.

20106

کد خبر: 547814

وب گردی

وب گردی