دانشگاه سیاسی، دانشگاهی است که دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه را پیگیری کند

معاون اجرایی اداره کل امور تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه سیاسی یعنی دانشگاهی که دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه را پیگیری کند و محور کار سیاسی مبارزه با استکبار و استکبارستیزی، مبارزه با فساد و مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدتقی قریشی عصر دیروز در مراسم تکریم و معارفه نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان و اساتید استان همدان که با حضور دبیر هیات امنا و نماینده تشکل‌های دانشجویی و اساتید استان به میزبانی واحد همدان برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، باشگاه سیاسی احزاب نیست و اداره تشکل‌های سیاسی با نظارتی که دارد، اجازه نخواهد داد تشکل‌های سیاسی، باشگاه و محل جولان‌ جریانات سیاسی خارج از دانشگاه شوند.

معاون اجرایی اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴، سال دولت و ملت و سال همدلی و همزبانی، فرصتی فراهم شده است تا دانشجویان و استادان فعالیت‌های سیاسی خود را افزایش دهند و اساتید با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های تخصصی، تولید نشریات تخصصی در حوزه مسائل سیاسی و مباحث سیاسی کشور، حضور فعالی را در عرصه فعالیت‌های سیاسی از خود نشان دهند.

قریشی تاکید کرد: گفتمان مبارزه با فقر و فساد و تبعیض در سطح جنبش دانشجویی بر اساس مطالبات رهبری باید به‌صورت جدی و پررنگ البته نه بصورت مصرفی و مقطعی دنبال شود.

وی ادامه داد: باید جوانان و دانشجویان را جدی گرفت و برای فکر و اندیشه آنان که بزرگ‌ترین سرمایه این نظام مردم‌سالار است، ارزش قایل شد و دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای رشد و بالندگی اجتماعی و سیاسی دانشجویان شود تا آنان را با مفاهیم و اصول جامعه مدنی آشنا کند.

معاون اجرایی اداره کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و جلسات نقد سیاسی و سخنرانی‌های اجتماعی سیاسی بدون ایجاد تشکل‌های مستقل اسلامی سیاسی مقدور نیست.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز گفت: فعالیت تشکل‌ها و بخصوص حضور فعال ومؤثر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری بسیار حیاتی و جدی است.

سعید جامه بزرگی تاکید کرد: باید اعتدال در برنامه‌ها رعایت شود و دانشگاه آزاد اسلامی همدان از هیچ جناح خاصی در انتخابات حمایت نخواهد کرد و فضا برای تمامی فعالانی که دل در گروه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند با رعایت اصول اصلی باز و مهیا است .

در ادامه سید علی اصغر تروهید به عنوان نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امورتشکل ها و هیئات دانشجویی و امیررضاگودرزی به عنوان نماینده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکل‌ها و هیئات اساتید در استان همدان معرفی شدند.

20101

کد خبر: 547817

وب گردی

وب گردی