پرندگان مهاجر  به  تهران رسیدند

همزمان با آغاز فصل سرما ؛ پرندگان مهاجراز حاشیه قطب شمال ، آسیای میانه و مناطق شمالی کشور به شهر تهران و بوستان رازی رسیده اند.

به گزارش ایسکانیوز به گفته امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 ، همه ساله با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، ده ها گونه پرنده مهاجراز حاشیه قطب شمال ، آسیای میانه و مناطق شمالی کشور در مسیر حرکت به سمت مناطق خاورمیانه ، شبه جزیره عربستان آفریقا و ... به شهر تهران می رسند که پارک ها و فضاهای سبز شهر تهران از جمله بوستان بزرگ رازی مکان های بسیار خوبی برای زمستان گذرانی و یا استراحت و تجدید قوای پرندگان مهاجر است.

عساری افزود: براساس بازدید های انجام شده در چند روز اخیر پرنده های مهاجر از جمله سهره جنگلی ، سهره دمگاه سفید، سسک چیف چاف، گنجشک سینه سیاه، کاکایی سرسیاه و سهره نوک بزرگ در این بوستان رکورد و شناسایی شده اند.

او گفت: از پرندگان بومی این پارک که همیشه حضور دارند می توان به بلبل خرما، گنجشک معمولی، سار، مرغ مینا و .... نام برد.

با توجه به شروع فصل سرما و کم شدن غذا برای پرندگان، نان های خشک باقی مانده در سفره غذایی ما انسان ها غذای بسیار مطلوب و حیاتی برای بسیاری از پرندگان است .

او گفت: باقی مانده برنج، نان خشک و موارد مشابه را با کمک و همراهی کودکانمان به پرندگان هدیه دهیم.

عساری اضافه کرد: اطلاعات بیشتر درخصوص نوع پرنده های بومی و مهاجر، نوع تغذیه آنها و مشخصات ظاهری گونه ها را می توانید در کتاب پرندگان شهر تهران مطالعه کنید.

بر اساس این گزارش پرندگان دیگری نیز از قیبل قرقی ، کاکایی سر سیاه، کبوتر چاهی، قمری خانگی، شاه طوطی، دارکوب باغی (سوری)، دم جنبانک ابلق، بلبل خرما، سسک چیفچاف، چرخ ریسک بزرگ، زاغی، کلاغ سیاه، کلاغ ابلق، سار، مینا، گنجشک خانگی، گنجشک سینه سیاه، سهره جنگلی، سهره سر سیاه و سهره نوک بزرگ در بوستان رازی قابل مشاهده هستند.

بوستان رازی در خیابان قزوین – جنب شهرداری منطقه 11 واقع شده است و علاقمندان برای دیدن پرندگان زیبای این بوستان و عکاسی از آن ها می توانند همین روزها که پرندگان مهمان شهر تهران و بوستان بزرگ رازی هستند به این بوستان مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 547841

وب گردی

وب گردی